„Školní expres“ vozí děti od středy 15. prosince vždy ráno z Modlan do Teplic a odpoledne opačným směrem. Takový stav chce obec zachovat minimálně do vánočních prázdnin. Jízdné se neplatí. Kolik to bude obec stát, místostarosta Petr Hubený neměl spočítané. „V tuto chvíli to není podstatné. Hlavně, že nám děti ráno nestojí na zastávkách zbytečně a rodiče nemusí řešit, co s nimi udělat, když slíbené autobusy nejedou,“ komentoval situaci místostarosta. „Soukromý dopravce, kterého jsme si najali, nám garantuje všechny domluvené cesty. Hned první jízda ukázala, že to byl krok správným směrem. Než dojel autobus z Modlan do Drahkova, byl plný,“ dodal.

Na Teplicku jsou problémy s příměstskou dopravou od 1. prosince. Kraji ke konci listopadu vypršela smlouva s Arrivou, na linkách ji na základě výběrového řízení od nadcházejícího měsíce vyměnil dopravce ČSAD Slaný. Jenže ten se podle vedení podniku v covidové době potýká s vysokou nemocností a nemá řidiče. Denně tak v okrese v posledním týdnu nejezdí sedm desítek spojů. Včetně těch školních. Děti se nemají jak dostat do spádových škol mimo obec.

ČSAD Slaný.
Ústecký kraj dal ČSAD Slaný za zrušené spoje na Teplicku milionovou pokutu

„A to jsme přímo od ČSAD Slaný měli přislíbeno, že se to v tomto týdnu už ani stávat nebude. Bohužel, opak je pravdou,“ řekl Hubený. „Proto jsme museli hned jednat. Vyšel nám vstříc soukromý dopravce, pan Sláma. Nabídl autobus prakticky ze dne na den,“ doplnil.

Koncernové společnosti ICOM Transport, pod kterou ČSAD Slaný patří, chybí v současné době za volanty přes sto řidičů, kteří jsou buď v pracovní neschopnosti, nebo v karanténě. Předsedkyně představenstva firmy Kateřina Kratochvílová opakovaně v médiích uvedla, že se podnik snaží celou situaci řešit.

ČSAD Slaný zajišťuje pro Ústecký kraj dopravu mezi obcemi na Teplicku.
Arrivu na Teplicku vystřídala ČSAD Slaný. Chybí ale řidiči, autobusy nejezdí

Mluvčí hejtmanství Magdalena Fraňková řekla, že kraj s dopravcem opakovaně jednal a rovněž vyžaduje řešení. K celé situaci se vyjádřil také krajský radní pro dopravu Marek Hrabáč. „Takto jsme si plnění smlouvy samozřejmě nepředstavovali. Ještě než nový dopravce vyjel do ostrého provozu, ubezpečoval nás, že je vše perfektně připraveno,“ zmínil.

Minulý týden proběhla k situaci na kraji další schůzka. „Ze strany dopravce jsme byli informováni o opatřeních a krocích, které podnikl k nápravě, aby nedocházelo k takovým výpadkům a nejetí spojů,“ poznamenal Hrabáč. Výsledek? Řada zelených autobusů stále nejezdí a lidé čekají na zastávkách marně.