Lovosická silnice podél Labe směrem na ústecké labské nábřeží využívají vozidla nejen k místní přepravě, ale také v Lovosicích sjíždějí z dálnice D8, pokud chtějí pokračovat dále na Děčín a směrem na Liberecko.

Ústecké nábřeží také využívají nákladní vozy směřující na Děčínsko nebo na Lovosicko pokud sjedou z dálnice D8 v oblasti Trmic a směřují kolem nákupního ráje na okraji Trmic (Globus, Makro a spol.) Žižkovou ulicí na křižovatku pod Větruší a na labské nábřeží. Proto na křižovatce Žižkovy ulice a odbočky na Makro v květnu zaznamenala ústecká společnost NTD Group obousměrně dohromady pohyb 920 635 vozidel.

„Milionářská“ je celá oblast křižovatek mezi Mariánskou skálou a nábřežím, protože tamními křižovatkami obousměrně dohromady v květnu projelo více než 1 100 000 vozidel. Tato oblast je doslova centrálním ústeckým dopravním uzlem. Např. Důlcemi v květnu projelo v obou směrech dohromady z oblasti Mariánské skály a nábřeží 1 milion vozidel.

close Přístavní ulice v Ústí n. L. Ilustrační snímek. info Zdroj: Deník/Janni Vorlíček zoom_in Přístavní ulice v Ústí n. L., místo s nejrušnější a nejnebezpečnější křižovatkou v Ústí n.L.

Tak hustý provoz není v jiných oblastech ústecké aglomerace zaznamenán. Intenzivně využívaná  ulice Sociální péče od křižovatky s Bělěhradskou ulicí a dále kolem Masarykovy nemocnice vykazuje během května pohyb „pouze“ od 670 do 700 tisíc vozidel.

Spoluautor František Roček

Mohlo by vás zajímat: Dopravní uzavírky, komplikace pod Větruší, v Krásném Březně i v centru Ústí

Rekonstrukce Výstupní ulice v Ústí nad Labem. | Video: Martin Mudroch