„Projet z Vaňova do Ústí bez jediné nadávky snad teď ani není možné,“ pozastavil se nad dvojím dopravním omezením jeden z řidičů, reportérovi Ústeckého deníku se představil jako Vladimír.

Trasu prý jezdí dlouhé roky každý den. Zdržení kvůli opravě mostu je podle něj sice minimální, ale pozastavil se nad prodlouženým termínem. „Je to tam už skoro rok! Prostě mi to nepřijde možné, někdo si z nás úmyslně dělá srandu. Kdekoliv ve světě by to snad dali za týden,“ řekl rozčíleně.

Oprava mostu ve vaňovské Pražské ulici spadá pod Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). V místě jsou zúžené pruhy a zdržení je skutečně zanedbatelné, práce ovšem měly být dávno hotové. Sama organizace v červenci minulého roku veřejnost upozorňovala, že půjde maximálně o čtyřměsíční záležitost.

Ústecký deník získal aktuální vyjádření od ŘSD, kde termín dokončení upravili na polovinu dubna. Rekonstrukce tak bude více než desetiměsíční. „Oprava mostu nabrala zpoždění, jelikož došlo k problémům s čerpáním vody, s čímž souvisely práce se stabilizací a zajištěním svahu,“ vysvětlila mluvčí ŘSD Kamila Zahálková s tím, že cena rekonstrukce nyní vychází na 10 milionů korun.

V červenci přitom byla uváděna cena výrazně nižší. „Za nějakých 6,5 milionu korun rekonstruujeme mostek. Počítám, že tady budeme pracovat někdy do září a předpokládaná technická životnost toho mostku bude minimálně 40 let,“ uvedl tehdy za ŘSD další mluvčí Jan Rýdl.

Lékárna, ilustrační snímek.
Nevíte kam do lékárny o Velikonočním pondělí? Do nemocnice

Kritizovaným dopravním omezením na stejné silnici do Ústí je také provizorní semafor na křižovatce ulic Pražská, Střelecká a Přístavní pod Větruší pod železničním mostem. Semafor stojí v obou směrech, a přestože ve směru z Ústí do Vaňova je dle mnohých Ústečanů pochopitelný, u opačného směru jim zůstává rozum stát.

Semafor ve směru z Lovosic do Ústí totiž výrazně brzdí provoz, kolony se často tvoří až k benzinové pumpě ve Vaňově. Interval průjezdu je velmi krátký, často neprojede ani deset aut.

Helias.
O místa v Heliasu je zájem, skandálním reportážím navzdory. Konkurence ale roste

V místě je přitom dvouproudová silnice, auta se tak mohou se zvýšenou opatrností bezproblémově připojit do přilehlé Přístavní ulice jak ve směru od Vaňova, tak od kruhového objezdu pod Větruší, kde probíhá další rozsáhlé dopravní omezení kvůli rekonstrukci.

Ústecký deník na základě stížností řidičů požádal o vysvětlení k provizornímu semaforu Ústecký kraj, který je investorem přestavby.

„Současný stav způsobila změna vjezdu do křižovatky. Museli jsme nechat upravit kolejový obrubník tak, aby silniční provoz směrem na Děčín byl bezpečný,“ objasnila mluvčí krajského úřadu Magdalena Fraňková s tím, že přenosná signalizace je nastavena tak, aby preferovala směr z ulice Žižkova na Děčín, protože to byl požadavek dopravního inspektorátu policie.

Garáže v Marxově ulici v Nových Předlicích, kde stále žije několik obyvatel. V úterý tam proběhla další kontrola úředníků z magistrátu.
Skládka na skládce. Likvidaci garáží v Předlicích brzdí lidé, kteří v nich bydlí

Provizorní semafory, zřejmě tedy v obou směrech, budou v místě prý zhruba do poloviny dubna. „Postrádám tady použití selského rozumu. Už tak je Ústí mnohdy v totálním dopravním kolapsu, tak proč s tím nezačít už ve Vaňově,“ dodal další z řidičů.

Mohlo by vás zajímat - Michal Mohr: Práce dopravce a funkce náměstka primátora zároveň? To zvládnu

Radní pověřený novelizací statutu města Ústí nad Labem Michal Mohr (SPD).Radní pověřený novelizací statutu města Ústí nad Labem Michal Mohr (SPD).Zdroj: Deník/Janni Vorlíček