Pětice níže zmíněných silnic zdaleka není jedinými, kde si lidé nedobrovolně ničí auta. Napište nám do komentářů pod článek nebo na mail ustecky@denik.cz, které další silnice by potřebovaly opravit.

Drážďanská ulice

Stačí jen sledovat, jak to s projíždějícími auty hází ze strany na stranu a nahoru dolů. Punc nejhorší silnice v Ústí nad Labem podle Ústeckého deníku patří Drážďanské ulici v Krásném Březně. Vede od Přístavní ulice pod Mariánskou skálou, kolem zoologické zahrady až k místnímu zámku. Pokud máte své auto opravdu rádi, tomuto místu se raději vyhněte. Zdejší dvoukilometrová silnice patří k nejproblematičtějším ve městě, jezdí tudy všechny trolejbusy ve směru do Krásného Března a Neštěmic. „V trolejbuse to vámi hází a poskakuje, je to znát,“ popsala mladá žena na zastávce Vojanova. Podobně reagovali i další lidé.

Světlo na konci tunelu v tomto případě ovšem existuje, cesta se v budoucnosti dočká rekonstrukce. Alespoň tedy podle magistrátu, v místě nechává provést geotechnický průzkum, který podrobně ukáže celkový stav komunikace. To je první krok k tomu, aby vznikla projektová dokumentace. Hrubý odhad zahájení stavebních prací je rok 2026, silnice tak bude ještě nějakou dobu trápit řidiče i cestující MHD. Pokud si v její blízkosti otevřete autoservis, půjde o geniální obchodní tah.

Žukovova ulice na Střekově

Otevřená rána na tváři Střekova. To je pro mnohé zdejší obyvatele desítky let devastovaná silnice v Žukovově ulici. Ta vede skrz areál bývalé Setuzy na Novosedlické náměstí. Mezi řidiči má pověst rozkopaného tankodromu. „Člověk se po té silnici musí projet, aby zjistil, v jakém je stavu. Cesta je totálně rozmlácená, díry ani spočítat nelze a zákaz kamionů se stejně nerespektuje,“ přiblížil každodenní trable Střekovanů jeden z místních řidičů, který si nepřál být jmenován.

O rekonstrukci se hovoří řadu let, sami čelní představitelé města vidí stav Žukovovy ulice jako obrovský problém. Podle vyjádření magistrátu bude stavba zahájena nejdříve v roce 2025. Trnem v oku na Střekově je i ulice Novoveská. Nachází se na nestabilním svahu, průzkum potvrdil nutnost rekonstrukce. Nakonec ji ale město nemůže provést kompletně, protože někteří vlastníci přilehlých pozemků nesouhlasili s jejich dočasným záborem.

Kruhový objezd na Klíši

Šestici ulic na Klíši propojuje kruhový objezd, jehož povrch tvoří dlažební kostky. Problém je, že některá místa v blízkém okolí křižovatky jsou zvlněná a nerovná natolik, že se cesta autem stává skoro adrenalinovým zážitkem. Nejhorší je situace u přechodu pro pěší v ulici Klíšská.

Křižovatka prošla částečnou rekonstrukcí v roce 2019, vyměněny byly povrchy některých komunikací, betonovou zámkovou dlažbu nahradily žulové kostky. Nadále je však cesta přes „klíšský kruháč“ dost nepohodlná a rozčiluje se nad ní mnoho řidičů. Na špatném stavu silnice se podepisuje velká vytíženost křižovatky a účast vozidel městské hromadné dopravy. Nekomfortní je také přilehlá Palachova ulice vedoucí z Klíše do centra podél městských sadů.

Okružní ulice u Kauflandu

Špatný vtip. Takovou asociaci v řidičích vyvolává jízda Okružní ulicí hned nad Kauflandem u stejnojmenné zastávky městské hromadné dopravy. Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, zhruba dvousetmetrový úsek plný děr a záplat je v dosti zdevastovaném stavu.

„Do Kauflandu jezdím nakupovat pravidelně a tenhle vlastně docela malý úsek je šílený. Je to tu samá díra, záplaty neplní svůj účel, spíš naopak. Je to takové krásně ústecké,“ mávl rukou jeden z řidičů mířících do supermarketu.

Jateční ulice mezi Klíší a Předlicemi

Pokud si zakoupíte do auta kávu s tím, že si ji během jízdy bez újmy vychutnáte, nejezděte Jateční ulicí z Klíše kolem gymnázia do Předlic. Necelý dvoukilometrový úsek se táhne od pivnice Tipka až k sídlu dopravního podniku a nerovností všeho druhu je na něm více než rovných ploch.

Místo lze nazvat průmyslovou zónou. Nepatří tak k nejvytíženějším, často se v něm učí jezdit v provozu třeba absolventi autoškoly. Ti tak v prvním momentu, kdy usednou za volant vidí, co je v budoucnu čeká. Hororovou jízdu umocňuje i několik železničních přejezdů.

Mohlo by vás zajímat: Sci-fi? Ne! Díky vysokorychlostní trati v Ústí vyroste nádraží i nový most

Diskuse o VRT v Ústí nad Labem | Video: Deník/Jan Pechánek