1. Přemýšlejte při oblékání
Nemáme na mysli přemýšlení o tom, jak sladit barvu šatů a bot tak, aby co nejlépe vyniklo vaše opálení. V létě se budete cítit nejpohodlněji v lehkých volných šatech z bavlny, která nedráždí horkem a sluncem unavenou pokožku a umožní vzduchu cirkulovat a ochlazovat vaše tělo. Nezapomeňte na slušivý klobouk nebo kšiltovku, které vás uchrání před úpalem, a na sluneční brýle pro ochranu očí.

2. Opalovací krémy nejen k vodě
Opalovací krém nepatří pouze do plážové brašny, ale měl by se stát nepostradatelnou součástí letní kosmetické výbavy. Krém s ochranným faktorem nejen ubrání kůži před spálením, ale v delším časovém horizontu je také prevencí proti předčasnému stárnutí a rakovině kůže. Nezapomeňte namazat také uši, rty, krk a aplikaci krému opakujte několikrát denně. Mateřská znaménka pro jistotu přelepte náplastí a nevystavujte je přímému slunci.

3. Nezapomínejte pít
Pijte, pijte a pijte! Nenabádáme vás k alkoholismu, ale bavíme se o osvěžující čisté vodě. Denně byste měli vypít alespoň 2 litry tekutin a nepít až ve chvíli, kdy pocítíte žízeň. Mějte vždy po ruce sklenici nebo lahev s vodou a pijte průběžně celý den. Vyvarujte se pití černé kávy a čaje, kupovaných džusů nalačno (dráždí žaludek) a příliš studených nápojů (méně než 10 °C) v horku.

4. Jezte lehce a častěji
Sami jste si možná všimli, že v létě si tělo žádá spíše osvěžující saláty a ovoce než těžká a tučná jídla. Čerstvá zelenina a ovoce mají zásaditý účinek na tělo a díky tomu nás ochlazují. Navíc se po nich netloustne a můžeme si na nich pochutnávat v libovolném množství. Ideální jsou plody s velkým obsahem vody (vodní meloun, okurka, hroznové víno). Pokud potřebujete alespoň jedno teplé jídlo denně, dopřejte si polévku, nejlépe zeleninový vývar, který vám doplní tekutiny.

5. Nepřepínejte síly
Fyzicky náročnější aktivity si naplánujte na chladnější denní dobu. Jste-li zvyklí chodit běhat, nazujte boty časně z rána nebo k večeru, kdy je slunce schované. I taková prostá vycházka během největšího žáru vás může vyčerpat a dehydrovat kvůli potu, který ztratíte. Nejlepší je zůstat v době mezi polednem a 16. hodinou v chládku nebo pod střechou. Jižané vědí, proč si v této době dopřávají siestu.

6. Ochlazujte se zvenčí
V autě, kanceláři i doma vás příjemně osvěží rozumně nastavená klimatizace (pozor na velké teplotní výkyvy). Pokud ji nemáte, poslouží i stolní ventilátor. Ve špatně větrané místnosti s minimální cirkulací vzduchu se budete špatně soustředit a koledujete si o nevolnost nebo bolesti hlavy. Pokud před větrák postavíte mísu s chladnou vodou, zajistíte si tak přísun chladného zvlhčeného vzduchu. Dobré je oplachovat si obličej a krk studenou vodou, případně si dopřát vlažnou sprchu.

7. Poraďte se s lékařem
Letní horko představuje největší zdravotní rizika pro seniory a nemocné. Berete-li léky, je lepší zeptat se svého lékaře na jejich vedlejší efekt, který se může horkem znásobit. Trpíte-li cukrovkou nebo vysokým tlakem, buďte ještě opatrnější. Nepodceňujte ani volně prodejné léky, které mohou zvyšovat riziko spálení kůže. Typickým letním jevem jsou i střevní potíže, protože horko je živnou půdou pro množení bakterií. Pozor tedy na majonézu, vajíčka nebo masné výrobky.