„Pokud dojde k útoku či k vyhrožování vůči průvodčím, a cítí se ohroženi, měli by ihned zavolat mobilním telefonem policii. Nahlásit vlak kdy přijede do nejbližší zastávky, o který jde vagón v pořadí za lokomotivou, aby policie mohla ihned dorazit na nádraží k vagónu,“ zdůraznil Emil Baše, vedoucí železničního oddělení Policie ČR v Děčíně.

Václav Müller, vedoucí regionálního centra vlakové dopravy v Ústí, uvedl, že nejproblematičtější je v Ústeckém kraji regionální trať mezi Ústím nad Labem a Chomutovem. Na této trati se mnoho problémových lidí snaží jezdit bez platné jízdenky. Další problém představují agresivní opilci. Proto daleko méně problémů tohoto typu mají zaměstnanci Českých drah na trati Děčín - Ústí – Praha.

Opatření


„Zaměstnance školíme, aby v případech problémů se zdrželi konfrontačního jednání právě kvůli možné agresivitě cestujících,“ dodal Müller.
Kvůli problematickým cestujícím podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského již byla podniknuta řada opatření.

„Přistoupili jsme k zavedení bezpečnostní služby, která doprovází vytipované problematické vlaky nad rámec dosavadní činnosti policie. V současnosti máme čtyři posádky. Připravujeme vyhlášení veřejného výběrového řízení, které bude řešit zajištěni ostrahy našeho majetku, železničních stanic a doprovod vytipovaných problematických spojů v rámci celé ČR,“ zdůraznil Šťáhlavský.

Na otázku, zda budou na regionálních tratích využity i místní tři bezpečnostní agentury, které zajišťují bezpečnost na nádražích v Ústeckém kraji, uvedl Müller, že vše je otázkou peněz. Podle míry prostředků bude možné nasazovat hlídky na nejproblematičtější regionální spoje.