Později se na obdobných profesionálních i amatérských inzertních webových a facebookových stránkách objevilo varování od podvedených lidí.

„Pozor na fcb řádí podvodník, mění jména a profil po zaplacení zmizí!" varovala na stránkách Ústeckého bazárku uživatelka Verča Dé.

Oko za oko

Správci Ústeckého bazárku s podvodníky na internetu bojují různě.

„Snažíme se spolupracovat s facebookovými skupinami Oko za oko, zub za zub a dalšími. Tady se dočtete o případných neplatičích a podvodnících. Většinou se ale členové našeho bazárku varují navzájem," popsala Nikolka Millerová, zakladatelka Ústeckého bazárku.

Kromě toho například zásadně nepřidávají nedávno založené profily. „Hranici máme většinou týden u lidí, kteří již třeba mají přátele ve skupině," pokračovala Nikolka Millerová.

Podvodník, který užíval různá jména, využíval předplacenou dobíjecí platební kartu, kterou lze koupit naprosto anonymně a platit s ní v České republice jako s běžnou platební kartou.

Zkušenosti s tímto podvodníkem popsali i uživatelé dalších webů.

Hlavně obezřetnost

„Když lidé nakupují v internetových bazarech, měli by věnovat velkou pozornost recenzím a hodnocení prodejce. Zkušenost jiných je důležitá a hodně napoví. Pokud tam žádné nejsou, nebo jsou vysloveně špatné, měli by lidé hodně zvažovat, zda do takového, v uvozovkách obchodu, půjdou," radila ústecká policejní mluvčí Veronika Hyšplerová.

Přitom podle Hyšplerové jen v ústeckém okrese policie eviduje od ledna do května 44 podvodů, přičemž se jí podařilo objasnit jen 36 procent případů. Ve stejném období loňského roku to pro srovnání bylo 49 podvodů, ze kterých policisté objasnili 31 procent.