Dokonce během jednoho dne (11. března) policie evidovala dva případy krádeže zařízení v jedoucím vlaku. Odpoledne po třetí hodině bylo zjištěno, že z „chebského" rychlíku R613 někdo za jízdy odmontoval dvě vodovodní baterie. „Cena odcizených baterií byla stanovena na dva tisíce korun," uvedla k případu Valerie Bartošová z ústecké policie.

V ten samý den policisté na nádraží Ústí nad Labem západ měli práci se zloději, protože „vyšetřovali odcizení součásti vybavení vozu", jak bylo oficiálně uvedeno. Pod tím se skrývá ukradení zrcadla a věšáku z toaletní součásti vagonu osobního vlaku.

Agentury jako řešení

Ústecký senátor Jaroslav Doubrava upozorňuje, že další desítky zlodějských útoků jsou skryty, protože ke krádežím dochází na pomocných zařízeních, budovách, ale i na odstavených vagonech a lokomotivách. Místa, která nejsou pod aktivním dohledem bezpečnostních agentur jsou permanentně vykrádána.

„Jaká je situace, dosvědčuje například vloupání do objektu železničních hasičů v areálu depa v areálu ústeckého nádraží Ústí n. L. západ. Zloději ukradli hasičům věci asi za třicet tisíc," zdůraznil Doubrava. Velitel Jednotky požární ochrany SŽDC Ústí nad Labem Bohuslav Bechyně senátorovu informaci potvrdil. „Bohužel, došlo k vykradení našeho objektu. Pokud jde o železniční areál, resp. depo, obecně se zde říká, že co není pod zámkem, to zloději ukradnou. Ale nám nepomohly ani zámky," dodal Bechyně.

Další případy

Zloději mají stále stejný repertoár: Kradou všechno. Namátkou uveďme třeba krádež z 9. března, kdy na trati Osek Louka u Litvínova byla nahlášena v 17.40 hod. porucha traťového zabezpečovacího zařízení. Někdo si ze zabezpečovacího zařízení pořídil materiál pro sběrnu druhotných surovin.

O den dříve téměř ve stejnou dobu zloději chtěli něco vydolovat na trati také na Děčínsku. Proto v Boleticích n. L. poškození optického kabelu při pokusu o krádež šetří Policie ČR.

Naopak smůlu měl těsně před jedenáctou hodinou v neděli 16. března sběratel kovů, protože železničáři nahlásili v Ústí n. L. západ poblíž Stavědla 1 pohyb podezřelé osoby v kolejišti. Než přijeli policisté, rychle zmizel.

„Není náhodou, že v každodenním celorepublikovém operativním přehledu o činnosti železnice vedení drah vidí často Ústí nad Labem západ. Neboť od železničního mostu přes Labe přes nádraží Ústí západ a dále až k nádraží do Chabařovic se nachází zóna velmi častých krádeží. Otázkou je, proč k řešení situace nejsou využity bezpečnostní agentury mající techniku a zkušenost s činností na dráze," dodal senátor Doubrava.