Odhalila to nedávná policejní studie, která podle šéfa ústeckého Dopravního inspektorátu Karola Kočárka zjistila, že nejvíce nehodových míst je na světelných křižovatkách ve městě, a to osm. Na Ústecku je celkem 26 nehodových míst s následky zranění nebo větších škod.

Při karambolech na těchto křižovatkách osazenými semafory bylo 56 lidí lehce zraněno. Osm nehodových míst je i na neřízených křižovatkách, tam bylo při opakovaných karambolech zraněno 36 lidí.

„Mezi rizikové patří jen křižovatky, ale i přechody pro chodce. Vytipovali jsme šest nejnebezpečnějších přechodů pro chodce, a to u nadchodu ve Všebořicích, ve Velké Hradební ulici nebo přechod v Klíšské ulici. Nebezpečné, co se týče množství nehod za poslední tři roky, jsou i přechody pro chodce na Masarykově ulici,“ popsal Kočárek.

K nejnebezpečnějším křižovatkám neřízeným semafory patří křižovatky u bývalé vlečky ve směru ze Všebořic na Chlumec u odbočky na Chabařovice. Také tam dochází k častým nehodám.

„Dalším nebezpečným místem je křižovatka ulic Klíšská a Na Popluží nebo U Vlečky, kde byl v loňské roce těžce zraněn při nehodě člověk. Proto jsme na tom místě namalovali jednoho z prvních letošních Karlíků, tedy siluetu lidské postavy s červenou skvrnou na hlavě. Silueta upozorňuje řidiče, že v úseku se stala vážná nehoda s těžkým zraněním nebo dokonce s úmrtím,“ vysvětlil Kočárek.

Podle dopravního psychologa Jiřího Seidlice nemusejí být nejrizikovější nehodová místa ani tak nejfrekventovanější, ale jde o úseky, kde ve sledované době, dochází opakovaně ke střetům.

To potvrdil i dopravní policista Kočárek, podle kterého navíc příčiny těchto nehod musejí mít stejné znaky, například nesprávný způsob jízdy, couvání nebo přejíždění z jednoho pruhu do druhého. To je problém například na světelné křižovatce pod Větruší.

„Řidiči neumějí jezdit v pruzích. Pravidelně se o tom přesvědčujeme právě na této křižovatce, kde i přes světla často bourají řidiči jen proto, že neumějí správně přejíždět v pruzích,“ dodal Kočárek.

Za pravdu mu dává dopravní psycholog Seidlic, podle kterého se na četnosti nehod podílejí i nezkušení řidiči, nebo motoristé, kteří jezdí úseky opakovaně a domnívají se, že se jim nemůže nic stát.

V letošním roce dopravní policisté na Ústecku evidují jedno smrtelné zranění, a to osmdesátileté chodkyně, kterou na přechodu pro chodce v centru města přejel řidič trolejbusu. „K letošnímu prvnímu smrtelnému zranění ale musíme přičíst i těžkou nehodu chodce z konce loňského roku. Před pár dny totiž tento chodec zemřel v nemocnici,“ řekl Kočárek. Při nehodách se od začátku roku těžce zranilo celkem 12 lidí.