„Nezbývalo by nám nic jiného, než jet do Ústí na hlavní vlakové nádraží nebo na druhou stranu do Neštěmic. Obě varianty jsou ale zvlášť pro starší lidi velmi nepříjemné,“ svěřila se obyvatelka Růžové ulice Marie Durchánková. I ona podchod často používá, když chce projít z Nového Světa na nádraží.

Železničáři po dobu rekonstrukce podchodu nabídli místním lidem i další řešení. Zřídili by pro ně improvizovaný přechod přímo přes koleje. „To se mi ale zdá nebezpečné. Muselo by se to asi nějakým způsobem ošetřeno, aby to nebylo pro lidi nebezpečné,“ domnívá se Durchánková.

Z uzavření podchodu vstávají vlasy hrůzou i dalším obyvatelům Nového Světa. „Co to je za nesmysl? A kudy budou chodit naše děti do školy? Proč nejprve dělníci nezajistí normální přechod? Takhle by to byla pro nás velká objížďka na nádraží,“ rozčiloval se obyvatel Marián Gamboš.

Šéf Správy dopravní cesty Českých drah Jan Kalivoda k tomu řekl, že jeho oddělení nyní rekonstrukci pouze dozoruje. „Případné námitky obyvatel musí vyřešit dodavatel, tedy firma, která rekonstrukci provádí. Podchod včetně části koridoru by měl být zprovozněn už v příštím roce,“ řekl Kalivoda.

Obyvatelé krásnobřezenského Nového Světa přezdívají zmíněný podchod pod železnicí jako podchod smrti. Před lety tam totiž došlo k vraždě, kdy dva Romové pobodali místního muže. Ten těžkým zraněním nakonec podlehl.