„Jde o téměř 400 kilogramů vážící stroj, řídit takovou motorku proto nemůže každý člen dálniční policie, ale jen ten, kdo prošel speciálním výcvikem na mosteckém autodromu,“ řekl Martin Sedláček z dálniční motohlídky.

Podle zástupce vedoucího dálniční policie Karla Václavíka mají policisté zatím dvě motorky k dispozici od loňského listopadu, teprve nyní kvůli příznivému počasí je ale testují v dálničním provozu. „Motocykly mají i vyhřívané rukojetě řídítek, výsuvný přední štít a další speciální úpravy. Řidiči mají zabudované vysílačky v přilbách pro snadnější komunikaci s dozorčím policie,“ vysvětlil Karel Václavík.

Nové motocykly dokáží jet rychlostí, až 225 kilometrů v hodině a stávají se tak postrachem pirátů úseku ústecké dálnice, a to od státních hranic s Němckem, přes Řehlovice až po kruhový objezd u Teplic. „Zatím nejvyšší překročení rychlosti se dopustil český řidič, který úsekem jel přes 160 kilometrů v hodině,“ podotkl zástupce šéfa dálniční policie.

Mezi nejčastější prohřešky na D8 patří nedodržení zákazu předjíždění pro nákladními automobily, otáčení v rizikových místech, například před tunelem nebo nevylepené dálniční známky. I na takové prohřešky se proto v souřčasnosti zaměřují motohlídky dálničního dohledu. Sekundují jim také hlídky ve služebních automobilech.