Lidé přitom za procházku po stezce mohou dostat od městských strážníků až tisíc korun blokové pokuty. Na cyklostezce udržuje pořádek i cyklohlídka městské policie.

„Nevidím však nic špatného na tom, když se na nábřeží jde projít maminka s kočárkem,“ uvedl ředitel městské policie Pavel Bakule. „Samozřejmě strážníci občany upozorní, že by tam neměli být. Kolikrát jsem si ale všiml, že i sami cyklisté nemají ohledy k druhým. Cyklostezka by měla sloužit nám všem, takže si myslím, že je zde potřeba více ohleduplnosti,“ dodal Bakule.

Nejvíce problémů prý cyklistům způsobují bruslaři na in–line bruslích. „Když nebudu počítat chodce, plete se tu hodně bruslařů, obzvlášť při slunečném počasí. Třeba by mohlo město vyčlenit prostor i pro ně. Nějakou stezku, případně něco jako skatepark,“ navrhoval jeden z cyklistů, Marian Kořínek.

Starosta střekovského obvodu Vlastimil Žáček (ODS) by prý případné vybudování stezky pro bruslaře uvítal. „Sám na bruslích jezdím. Myslím, že magistrát její vybudování určitě zařadí do integrovaného plánu rozvoje města, který se v současné době zpracovává. Záleží ovšem na tom, do jaké osy priorit to bude zařazeno. Jestli do projektu nebo zóny,“ řekl. Osobně by ale byl raději, kdyby bylo vybudování stezky pro bruslaře součástí některého projektu.

Opoziční střekovský zastupitel Pavel Boček (KDU–ČSL) si myslí, že by oddělení cyklistů, bruslařů a chodců nebylo od věci, považuje to však zatím za nereálné. „Prostor na nábřeží zas tak velký není a nelze ho nafouknout. Osobně to vidím jako věc vzájemné ohleduplnosti.“

Primátor města Jan Kubata (ODS) vysvětlil, že budování stezek pro bruslaře i rozšiřování cyklostezek závisí také na ministerstvu pro místní rozvoj. "Rozhodně jsme na to nerezignovali, ale potřebujeme mít možnost čerpat prostředky například i ze strukturálních fondů Evropské unie, neboť jeden kilometr stezky je dost drahý.“

Marian Páleník z Přátel přírody podobné stezky vidí celkem pozitivně. „Musí se ovšem budovat citlivě, aby nezasáhly například do lužního lesa. Ovšem určitě by prospělo postavit stezku i mezi jednotlivými obvody, tam kde to terén umožňuje. Meziměstské jsou spíš pro rekreaci.“