Trolejbusy mají jezdit ulicemi Předmostí, Národního odboje, Děčínská, Nová, Poslední cesta, Kojetická, Novosedlické náměstí, Karla IV. až na křižovatku s ulicí Ke hradu. Zde se vůz otočí na kruhovém objezdu a stejnou trasou pojede nazpět. Částečnou kompenzací pro lidi, kteří to budou mít na zastávku daleko, by mělo být posílení autobusové linky číslo 9.

Obyvatelé obvodu mají rozporuplné názory. „Trolejbusy jsou dobré, alespoň tu bude čistší vzduch a dopravu by to mohlo zrychlit,“ myslí si Dominik Kučera z Kamenného vrchu. Naopak obyvatelé míst okolo ulice Karla IV. nechápou, proč by měli trolejbusem objíždět celý Střekov. „To někdy může zabrat i půl hodiny,“ rozčilovala se Marie Fraňková, bydlící nedaleko Šafaříkova náměstí.

S plánem nové trolejbusové trati nesouhlasí také střekovský zastupitel za KDU–ČSL a zároveň bývalý místostarosta obvodu Pavel Boček. Trať na kopcovitý Střekov považuje za špatné řešení.

„Myslím, že je to jen jedna z megalomanských akcí, která pro Střekov nemá většího efektu. Navíc tu naroste i hlukové zatížení. To samotná ekologičnost provozu nevyváží,“ řekl.

Současný starosta Střekova by chtěl, aby trolejbusy zajížděly alespoň ke střekovskému nádraží. „Budeme to připomínkovat u dopravního podniku, včetně dlouhé doby pro cestu od Karla IV. do centra. Na druhou stranu by tu měly být tří až čtyřminutové intervaly a přímé spojení do Masarykovy nemocnice. Máme snahu vyhovět všem obyvatelům,“ řekl.

Vedoucí odboru dopravy magistrátu Dalibor Dařílek však uvedl, že ještě není definitivně rozhodnuto. „Všechny budoucí linky na Střekov, autobusové i trolejbusové, ještě nejsou přesně naplánovány a ani o nich není rozhodnuto. Budeme o tom dále jednat.“

Hlasujte v anketě vpravo!