VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dalby zlepší kotvení

VAŇOV - Povodí Labe investuje až třináct milionů korun do rozvoje infrastruktury Labské cesty.

19.4.2007
SDÍLEJ:

Budované střekovské dalbyFoto: DENÍK/Jan Vraný

Konkrétně jdou peníze na výstavbu speciálních kotevních mol pro velká plavidla i sportovní lodě čekající na proplutí střekovskými zdymadly. Dělníci pražské společnosti Zakládání staveb dokončili mola na střekovské straně Labe nad zdymadly. Tam instalovali konstrukce budoucích dalb.

„Tři kotvící mola budou postavena na horním i dolním toku Labe, a to na obou březích řeky. Jde o ocelové typové dalby pro ukotvení velkých lodí,“ popsal funkčnost konstrukcí stavbyvedoucí Jaroslav Šulc. Po dokončení staveb budou ocelové konzole vetknuté do dna řeky. Dalby budou navíc pružné, tak aby odolávaly náporu tlaku kotvících plavidel v případě silného větru nebo nárazových vln.

S instalací pomocných konstrukcí začali dělníci pražské společnosti letos v lednu. Běžná výstavba trvá asi dva týdny. Na Střekově ale dělníci zjistili složité geologické podloží a nepomáhala ani běžná stavební technika.

Vedení Povodí Labe se pro vybudování dalb rozhodlo poté, co čekající plavidla před střekovskými zdymadly neměla už několik let vyhovující kotevní mola na březích řeky. Zastaralá kotvení pomocí kruhů a řetězů zapuštěných do země nevyhovovala normám a nové konstrukce mol jsou i pro posádky plavidel mnohem bezpečnější a pohodlnější.

Řeka Labe je splavná pro rekreační osobní plavbu i pro nákladní říční plavbu na úsecích Chvaletice – Ústí nad Labem a Ústí nad Labem – Hamburg. Labská vodní cesta je spojnicí se sítí západoevropských vodních cest, které umožňují přímé říční spojení s Německem, Francií, zeměmi Beneluxu a evropskými námořními přístavy.

Labská vodní cesta od státní hranice ve Hřensku po přístav ve Chvaleticích měří 211 km, z toho dolní tok Labe, který větší částí protéká územím Ústeckého kraje, je dlouhý 109, 27 km.

Z hlediska splavnosti je problematický úsek od Střekova po státní hranici, kde jsou plavební hloubky závislé na aktuálním vodním stavu, a tak často dochází k omezení či zastavení plavby.

Povodí Labe proto uvažuje i o plavebních úpravách Labe v úseku od Střekova po Hřensko, které umožní vyrovnat ponor lodí na českém a německém Labi pro zachování celoročního režimu ekonomické plavby.

19.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kontroverzní stavba v Růžové by měla být hotová na jaře.
11

FOTO: Kontroverzní vyhlídková věž v Růžové rozděluje společnost

Záchranář Petr Hakl

Lidé netuší, jaké jsou zásady první pomoci, říká záchranář horské služby

Jez na Labi je blíž výstavbě

Povodí Labe - Vláda přijala koncepci vodní dopravy, která počítá s plavebním stupněm v Děčíně.

Tolik nerostů pohromadě v Ústí už asi neuvidíte, říká geoložka Zuzana Vařilová

Ústí nad Labem /ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ - Až do 25. března lze navštívit expozici Minerály Českého středohoří v ústeckém muzeu. Podle kurátorky výstavy Zuzany Vařilové jsou k vidění ukázky vzácných minerálů z lokalit, které dnes již neexistují, ale i nejčerstvější nálezy. 

FOTO, ANKETA: Senioři chtějí cestovat po Ústeckém kraji zadarmo

Ústecký kraj - Neplatit jízdné ve vlaku, autobusu a současně také v městské hromadné dopravě by chtěli důchodci na severu Čech. Nápad rady seniorů by přišel kraj zhruba na 100 milionů ročně. 

Bývalá geodetka Radka Tkačíková provází Čechy v Himálajích

Ústí nad Labem - Pokud bych měl popisovat všechny sportovní aktivity rodačky z Harrachova, zabralo by to celou stránku. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>