Manželé Heřmánkovi, kteří žijí přímo u retardéru dokonce nabídli radnici k odkoupení části své zahrady, jen aby mohl být únikový pruh zmodernizován. „Mělo by se s tím něco udělat, retardér neplní svou funkci a je řidičům životu nebezpečný,“ řekla Soňa Heřmánková, podle které by bylo řešením i uzavření silnice pro nákladní dopravu. „S touto variantou jsme ale neuspěli,“ řekla Heřmánková.

Starosta Telnice Jaroslav Doubrava usiluje o to, aby byl retardér zrušen nebo opraven tak, aby mohl být připravený v případě nouze zajistit bezpečnost řidičů.

Proto se také obrátil na ústecké silničáře, v jejichž majetku retardér je. Vedoucí ústecké Správy a údržby silnic Miroslav Kopnický ale řekl, že tak velké investice na rekonstrukci únikového pruhu nemají. Chtějí se proto obrátit na kraj se žádostí o finanční dotaci na rekonstrukci únikového pruhu.

Pás nad Telnicí stojí od osmdesátých let, a to krátce po tragické nehodě autobusu, kterému v prudkém klesání selhaly brzdy a havaroval. V troskách vozidla zemřelo devět cestujících.

Mnohem lépe dopadla letošní lednová nehoda nákladního vozu převážejícího beton. Auto skončilo na boku, ale řidič vyvázl nezraněný.