Stejně nelogické je to se semafory, třeba u přechodu před hlavním vlakovým nádražím, kde chodci dlouho čekají na zelenou, co pak svítí jen po dobu, za niž ani nestihnou přejít. Centru chybí i velká pěší zóna.

„Cesty pro pěší jsou zdejším obecným problémem. Jakmile někam pustíte auta, lidi tam přestanou chodit,“ řekl o tom Marian Páleník z Přátel přírody. „Regulační plán jde v tomhle na ruku spíš motoristům.“ Prý se už začátkem devadesátých let uvažovalo o zprůchodnění města cestami pro pěší, značenými jako turistické trasy. „Sešlo z toho. Vypadá to, jakoby nikdo nepočítal s tím, že se chodí i po svých. Je to problém komunikace s občany.“

Primátor Jan Kubata se proti tomu brání tvrzením, že naše město má industriální charakter a je proto třeba vyzdvihnout jeho okolí. „Naše koncepce se týká rozvoje cyklostezek a turistických tras. Spolupracujeme na tom i s Klubem českých turistů. Pěší zóny budujeme hlavně v parcích, což je podle nás důležité pro lokální zkvalitnění životního prostředí,“ vysvětlil.

Vytvoření pěší zóny v centru podobné té v Praze, prý dle Kubaty není technicky možné. „Centrum se hodně zklidní po dokončení velkých investic, kdy zde vzniknou malé pěší zóny okolo Fora. Ty však nebudou propojeny,“ dodal.