Přišli je vyjádřit tento týden i na jednání neštěmického zastupitelstva. Podchod stavbaři uzavřou zřejmě v červnu a mimo provoz má zůstat asi půl roku.

Lidé z Matiční a okolních ulic se hrozí toho, že na druhou stranu kolejí, kam každodenně chodí na nádraží, k lékaři, na nákupy a jejich děti do školy, by museli celou dobu zdolávat obchůzkovou trasu dlouhou 1,3 kilometru.

Anebo jezdit autobusem buď do Ústí, či na druhou stranu do Neštěmic a tady přesednout na trolejbus do Krásného Března. Pochůzky by se jim tak jednak podstatně prodloužily a také prodražily.

Což si zejména starší a méně pohybliví lidé nedovedou představit.. A co se týká školních dětí, tak ty by dospělí těžko uhlídali, aby si nezkracovaly cestu přímo přes koleje.

Starostka neštěmického obvodu Liana Wagnerová řekla, že v nejfrekventovanějších hodinách, ráno od šesti do osmi a odpoledne od třinácti do šestnácti, by měla hlídat koleje městská policie.

Přítomní občané ale namítali, že by to bylo málo. Po dobu rekonstrukce podchodu žádají přímou kyvadlovou dopravu na druhou stranu do Krásného Března.
Někteří zastupitelé poukázali na příklad Střekova, kde mimořádnou dopravu na žádost obyvatel také zavedli a není využívaná.

Starosta Střekova Vlastimil Žáček uvedl, že zřejmě měli na mysli linku X jezdící od divadla v centru města ke střekovskému nádraží. „Lidé si ji skutečně vymohli s tím, že běžné spoje jsou přeplněné. A teď pravidelně jezdí víc než poloprázdná. Při nedávné kontrole pět minut po šestnácté hodině se vezlo v tomto autobuse pět lidí,“ potvrdil Žáček.

Krásnobřezenští ale tvrdili, že takto srovnávat nelze. Například Marie Durchánková je přesvědčena, že bez ohledu na počet cestujících by lidé tuto možnost mít měli. "V každém případě to zkusím projednat,“ slíbila Wagnerová. A jednomyslně s tím souhlasili všichni přítomní zastupitelé.