„V současnosti dokončujeme prodloužení startovací a přistávací plochy na tisíc metrů. Také jsme postavili nový hangár,“ vysvětlil předseda ústeckého Aeroklubu a manažer Ústecké letecké společnosti Miroslav Vršecký. „Dnes zde máme třicet dva domovských letadel. Mezi další změny patří i instalace nové čerpací stanice na letecké pohonné hmoty.“

Součástí služeb je například letecký výcvik, pořádání vyhlídkových letů, fotopráce a další letecké práce. „Samozřejmě můžeme pasažéra dopravit i do ciziny, ale letadlo by muselo být vypraveno jinde, například v Karlových Varech. Od prosince, kdy republika vstoupí do Shengenského prostoru, budeme moci přijímat i letadla z Evropské unie,“ pokračoval Vršecký.

Tím ale vedení společnosti nechce skončit. Rádo by spolupracovalo i s hasičským záchraným sborem například při hašení požárů. „Od příštího roku bychom také chtěli získat status mezinárodního letiště. Jsem přesvědčen, že se nám to podaří,“ řekl Vršecký.

Společnost si je také vědoma toho, že letadla by mohla obtěžovat obyvatele okolních obcí. „Snažíme se jim vyhýbat a proto máme letecké okruhy mimo ně. Doposud jsme kvůli tomu neměli potíže,“ vysvětloval Vršecký. Na letišti mohou přistávat letadla vážící maximálně šest tun.

„To jsou nejrůznější Cesny, Pipery, případně repliky starých letadel z první a druhé světové války,“ dodal Vršecký. Podle tiskového mluvčího hasičského záchraného sboru Lukáše Marvana by hasiči na spolupráci s letištěm přistoupit mohli.

„Pravděpodobně by se nám to hodilo. Už dnes, při velkých lesních požárech, žádáme o spolupráci při jeho likvidaci policejní vrtulník. Ovšem spolupráce se soukromým subjektem by hodně záležela na konkrétních podmínkách.“