Ti, kteří bydlí na klíšských kolejích, dochází pravidelně třeba i několikrát denně na výuku do areálu budov univerzity v ulici České mládeže. Na cestě do školy musí přejít přes dvě frekventované jednosměrné ulice Klíšskou a Na Popluží. Na nich ale v klíčových místech chybí vyznačené přechody pro chodce.

Jelikož je v ulici České mládeže centrum univerzity, proudí po této trase ve všední dny stovky studentů. U kolejí na Klíších je také menza. Davy studentů přes zmíněné rušné vozovky přechází na všech možných místech. Vzniká tak dvojí nepříjemnost – mladí lidé jsou podle studenta Petra Karlíčka projíždějícími vozidly ohrožováni na zdraví a naopak řidiči jsou přecházejícími studenty omezováni v jízdě.

Podle zástupce studentů v Kolejní radě UJEP Pavla Kulhavého by přechody situaci vyřešily ke spokojenosti studentů i řidičů. „Vždycky, když ráno spěchám do školy, tak se mi stává, že nemohu přejít ulici kvůli šňůrám vozidel. Sice kvůli tomu nepřicházím zrovna pozdě, ale dostávám se do nebezpečné situace už tím, že silnici chci přejít,“ řekl student Petr Bureš.

Kolejní rada UJEP situaci zhodnotila za oprávněnou a informovala o požadavcích studentů na vybudování přechodů pro chodce vedení univerzity. Rektorka na společném zasedání kolejní rady slíbila řešení problému. „Máme v plánu požádat magistrát o nápravu. Se studenty souhlasíme, že přecházení zmíněných ulic je velmi nebezpečné a přechody zde chybí,“ sdělila mluvčí univerzity Jana Šiková.

V Klíšské ulici by studenti viděli přechod nejraději před hostincem Na Hnátě. Stavba druhého přechodu přes ulici Na Popluží bude složitá. Studenti ji přecházejí přímo v ose své cesty do školy v křižovatce s ulicí Resslova.

Přechod bude muset být umístěn asi nad křížením ulic někde na místech pod zdejší mexickou restaurací. Nebude tak už ale přímo v linii cesty studentů a ti si budou muset v rámci bezpečného přechodu ulice pár metrů zajít. Žádost o nové postavení přechodů se předkládá odboru dopravy magistrátu.

„Žádost se musí nejprve posoudit. To znamená, že ji dáme k vyjádření vlastníkovi komunikace. Policie stanoví možnosti změn dopravního značení. Dále je nutné posoudit přechod podle norem pro nevidomé, z hlediska dostatečného osvětlení a podle stavebních možností s dalšími zákonem stanovenými normami,“ informoval vedoucí odboru dopravy magistrátu Dalibor Dařílek.

Po schválení všech předešlých podmínek se podle něj zažádá o stavební povolení a dojde k samotnému vyznačení přechodu pro chodce i s případnými stavebními úpravami.