Jak je možné, že řidič dodávky jedoucí od Řehlovic přehlédl značku přikazující směr jízdy vpravo. Místo toho motorista odbočil doleva, kde pokračoval několik kilometrů v protisměru. Tam se pak v rychlém pruhu střetl s protijedoucím osobním vozem.

Podle šéfa dálnice D8 Petra Zajíce je značení v pořádku. “Rychlostní komunikace od bystřanského kruhového objezdu po nájezd na D8 u Řehlovic není v našem resortu, proto bych se nerad k této věci vyjadřoval.

Podle mého mínění, ale je zbytečné, aby poblíž značky přikazující směr jízdy byla opodál ještě značka upozorňující na jednosměrný provoz. takové postupy nejsou nikde,“ domnívá se vedoucí Střediska správy a údržby dálnice v Řehlovicích Petr Zajíc.

Stejného názoru je i zástupce vedoucího dálniční policie v Řehlovicích Karel Václavík, podle kterého je značení nyní dostačující. „Uvažujeme, že bychom v tomto místě udělali nějaké úpravy, aby k podobným případům už nedocházelo,“ řekl Václavík.

Odborník na dopravu, severočeský manažer Besipu Jan Pechout se ale domnívá, že i když je současné značení v normě, mohly by řidiče upozorňovat další značky na přikázaný směr v jízdě nebo úsek osadit i zákazem vjezdu do jednosměrky. „Stále lepší je mít více značek, třeba i zdvojených nebo reflexních, než aby docházelo k podobným případům, že motorista přehlédne jednu značku a je malér.

Obdobně tomu bylo třeba na nepřehledném úseku na Liberecku, kde před lety řidič jel úsekem v protisměru a poté se střetl s hercem Oldřichem Kaiserem.
Nehoda tehdy skončila těžkým zraněním. I v tomto případě pak správce silnice zdvojil tamní značení a po těchto úpravách už nedošlo v tomto úseku k žádnému střetu, kvůli tomu, že by tam řidič vjel do protisměru,“ řekl Pechout.