Její součástí má být například návaznost autobusových a vlakových linek, případně takzvaná návaznost na hranu. „To znamená, že cestující bude moci přestoupit z vlaku na autobus v průběhu jedné minuty,“ uvedl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu Jakub Jeřábek.

„Čili bude možné využívat síťového efektu. K tomu můžeme nabídnout naše páteřní tratě. Tím zcela samozřejmě stoupne rychlost dopravy i samotného odbavení cestujících, mimo jiné,“ doplnil informaci manažer Krajského centra ČD v Ústí nad Labem Petr Hinterholzinger.

Podle Jindřicha Fraňka, vedoucího odboru dopravy krajského úřadu je toto podmíněno ukončením licenčního řízení. „Nejprve je nutné rozhodnout, které společnosti obdrží licence na autobusovou dopravu, což by mělo být v létě.“

Hinterholzinger navíc doplnil, že je třeba také dokončit rekonstrukci hlavního nádraží. „Měla by být hotová se spuštěním nového jízdního řádu vlaků, tedy v prosinci tohoto roku.“

Systém prý do určité míry předpokládá i umožnění využívání ústeckých čipových karet, jež chce město zavést do roku 2009. „Je to jen otázkou kompatibility a technicky to možné je. České dráhy už čipové karty využívají,“ řekl Hinterholzinger a dodal, že je možné na popud samosprávy integrovat i MHD, ale že je potřeba začít na sebe jednotlivé složky dopravy napojovat systémově v celém kraji, nikoli začít jedním městem.