„Zajímalo by mě, koho napadlo dávat doprostřed chodníku nějaké sloupky. Vždyť to tu jen překáží, jakoby ty auta, co tu stojí, nestačily. Navíc to určitě muselo stát dost peněz,“ stěžoval si kolemjdoucí zámečník Martin Jíra. „To je snad možné jen v Ústí.“

Vedoucí odboru dopravy magistrátu Dalibor Dařílek na to ale říká, že jsou potřebné. „Úmyslem magistrátu bylo, umožnit zde šikmé stání a vytvořit tak další parkovací místa. Kdyby ovšem auta nemohla stát zčásti na chodníku, nedalo by se tudy projet,“ vysvětloval. „Sloupky vymezují prostor, kam až můžou řidiči s autem zajet, aby zůstal zachovaný dostatečný prostor pro chodce na chodníku.“

Podle Mariana Páleníka z Přátel přírody sloupky souvisí s magistrátní koncepcí preferování individuální dopravy v městském centru.

„Je to nesmysl. Pokud mají bránit zablokování chodníku auty, musely by být za každým jednotlivým stáním a to nejsou. Takže se tu stejně prochází špatně,“ komentoval to. „Vypadá to, jakoby si magistrát vzal za cíl donutit lidi, aby přestali chodit pěšky. Ořezává chodníky a ruší travnaté plochy. Tím jen centrum zbytečně zatěžuje individuální dopravou.“

Dále podle něj jsou na Západě trendy opačné. „Individuální doprava je z městských center vytěsňována. Třeba v Londýně už zavedli mýto při vjezdu do centra,“ řekl a dodal, že mnohem logičtější by bylo, kdyby magistrát raději umožnil průjezd Churchillovou ulicí v obou směrech.

S tím souhlasí i městský zastupitel za Stranu Zelených Karel Nepraš.

„Smysl by toto nové parkoviště mělo, kdyby bylo pouze dočasné. Individuální dopravu bychom měli z centra spíš vytěsnit. Podle nás by bylo lepší stavět jen záchytná parkoviště v okolí centra a spíš preferovat kvalitní MHD. Určitě by to hodně zlepšilo kvalitu životního prostředí ve městě, třeba zrovna čistotu ovzduší.“