„Nejde mi na rozum, proč nemůžu jet jednoduše dál Masarykovou až k Pařížské ulici. Proč musím složitě objíždět Smetanovy sady přes Špitálské náměstí a Brněnskou zpět.

Nejenom, že trasa se trojnásobně prodlouží, ale hlavně ve špičce je těžké dostat se do Brněnské. Před křižovatkou se tvoří dlouhá fronta aut, mezi nimi přebíhají chodci a je to o nervy,“ stěžuje si Martin Kopecký ze Severní Terasy.

Další motorista, David Lhoták ze Skřivánku, míní, že je to past na nepozorné řidiče. „Hlavně na ty, kteří to tady neznají. Jedou třeba za trolejbusem a zákazové značky, která jim nelogicky zakazuje pokračovat dál, si nevšimnou. Zato jich si všimnou strážníci, kteří za onou značkou s oblibou číhají,“ je přesvědčen.

Úsek od Pražačky po Špitálské náměstí otevřelo město pro běžný provoz loni na konci května poté, co tady nákladem 70 milionů korun vybudovalo kruhový objezd a zrekonstruovalo Masarykovu ulici a Špitálské náměstí.

Předtím, čtvrt století, sem směla jen hromadná doprava a zásobovací vozidla. Od změny si město slibovalo plynulejší dopravu v centru a také odlehčení rušným ulicím Londýnské a Klíšké. Magistrát odhadoval, že novým úsekem projede denně asi 8 tisíc aut.

Nakolik byl odhad správný, magistrát teprve zjišťuje. „Ještě probíhá dosčítávání,“ řekl Dalibor Dařílek, vedoucí odboru dopravy magistrátu. Podle něj ale otevření tohoto úseku Masarykovy ulice splnilo očekávání.

Zprovoznění dalšího však město, jak řekl, nikdy neplánovalo a neplánuje ani teď. I když přiznal, že tlak ze strany motoristů také pociťují.
„Nebylo a není ale záměrem města pustit běžnou dopravu do samého centra. Ta by měla zůstat po jeho obvodě.

Navíc by důsledkem zprovoznění úseku Masarykovy ulice podél Smetanových sadů bylo zahlcení důležité křižovatky Masarykova – Pařížská – Brněnská,“ obhajoval současný stav Dařílek.