Mezi nejkritičtější úsek patří podle severočeského manažera Besipu Jana Pechouta komunikace ve Vaňově ve směru na Prahu.

„Těžké nákladní automobily a současné vysoké teploty dělají své. Asfaltový povrch se pod tíhou kolosů roztéká a kola aut v něm dělají hluboké koleje. Ty mohou být pro řidiče životu nebezpečné, a to zvláště v úseku, kde dochází k nejčastějším dopravním nehodám s těžkým zraněním,“ řekl.

Ve vyjetých asfaltových stopách se při dešti drží voda, ta může projíždějícím řidičům nadělat velké problémy. „Automobil totiž snadno může dostat takzvaný aquaplaning. Ten nastává většinou při síle vrstvy vody asi 3 milimetry a výše. Při dešti se na povrchu vozovky drží vrstva vody, která nestačí odtékat dostatečně rychle z povrchu pryč.

Při jízdě je tedy „povinností“ pneumatiky tuto vodu vytlačovat z jízdní stopy, protože pokud by se voda dostala v silnější vrstvě mezi pneumatiky a vozovku, máme místo kol vodní lyže. Počet, profil a velikost drážek dezénu pneumatiky má velký vliv na odvod vody ze stopy, ovšem každá pneumatika má své meze. Při určité rychlosti a síle vrstvy vody přestane pneumatika vodu odvádět a tak vzniká aguaplaning.

Pneumatika „najede“ na vrstvu vody a začne po ní klouzat. Při otáčení kola se totiž určitá část vody tlačí před „náběžnou přímkou“ pneumatiky a vytváří jakýsi klín, který zvyšuje sílu vrstvy vody a usnadňuje zvednutí pneumatiky od vozovky. Podle výzkumů nastává aguaplaning při rychlostech nad 80 km/h,“ vysvětlil severočeský manažer Besipu Jan Pechout.