Z celkového počtu přibližně 424 parkovacích míst je obsazenost pouze asi 60procentní. I to je proti loňskému roku nárůst, který je nejspíše přirozeným důsledkem úbytku jiných parkovacích míst v centru.

„U krátkodobého stání je to navýšení v letošním roce asi o 1000 až 1500 zákazníků měsíčně. Na smlouvu pro dlouhodobé stání evidujeme asi 140 řidičů,“ podotkl šéf městských služeb Miroslav Štráchala.

Mluvčí MS Michaela Kunštová k tomu řekla, že měsíčně nyní v garážích parkuje od 3 300 do 4 000 řidičů. „Od začátku letošních letních prázdnin parkovalo v garážích pod Mariánskou skálou 211 řidičů. V červenci loňského roku to bylo v průměru 52 zákazníků denně,“ podotkla Kunštová.

Vedení MS počítá s mírným snížením v počtu parkování v nadcházejících svátcích i v době dovolených. Parkovací místa totiž využívají hlavně lidé, kteří v blízkosti centra pracují. Naopak ti, kteří tam jezdí jen za nákupy, se snaží parkovat mimo garáže. A to i přesto, že v centru města se nyní zaparkovat téměř nedá, kvůli nedostatku parkovacích míst.

To byl také důvod, proč se pracovníci ústeckého magistrátu pokusili vytěsnit parkující řidiče z centra města do patrových garáží. Zlákat tam motoristy má i výhodná nabídka, že za první tři hodiny parkování řidiči neplatí ani korunu. Každá započatá hodina pak vyjde na pětikorunu. Parkování na celý den vyjde řidiče na sto korun.

I přes tříhodinové parkování zdarma ale mnozí Ústečané nebo návštěvníci města raději parkují v centru na místech, kde je to zakázané, nebo hledají volná místa.

„V patrových garážích neparkuji. Vadí mi ta rušná křižovatka. Tam lidé vystojí důlek, než přejdou na druhou stranu. Raději několikrát objedu centrum, ale vždy nějaké to místo najdu. Navíc ta budova vypadá spíše jako střílna pro vojsko a pod krásnou Mariánskou skálou působí jako pěst na oko,“ vysvětlil svůj odmítavý postoj motorista Jiří Král.

Naopak Ústečanka Milena Zimmerová je v garážích pravidelnou návštěvnicí. „Jsou prostorné a hlídané kamerou, což mi vyhovuje,“ řekla řidička.

Patrové garáže město před lety odkoupilo od soukromého podnikatele. Ten jejich provoz finančně nezvládl a objekt nabídl k prodeji. Vlastníkem je nyní město a spravují je Městské služby Ústí nad Labem.