Už od konce května technici instalovali trolejové vedení od nájezdu na Benešův most dále okolo Setuzy do sídliště Kamenný Vrch. Problémem může být zatím jen výstavba kanalizace v ulici Karla IV. Ta se oproti předpokladům mírně zbrzdila. Na trolejbusy by ale neměla mít vliv.

V rámci opravy kanalizace, která má být podle plánů dokončena v srpnu, bude rekonstruována celá ulice už od Novosedlického náměstí. „U křižovatky s ulicí Ke Hradu pak vznikne kruhový objezd, na kterém se budou otáčet i trolejbusy,“ podotkl ústecký projektant Jiří Koudelka.

Druhým místem, kde ještě trolejové vedení není, je podjezd pod hlavním nádražím. Ten je v současnosti opravován. Ředitel stavby vlakového nádraží v Ústí nad Labem Vladimír Mikeš ale ubezpečuje, že se vše stihne. „Všechny práce povedou k říjnovému dokončení přestavby mostu.“

Trolejbusy v Ústí letos jezdí už 19 let. Poprvé vyjely 1. července 1988 na lince jedoucí ze sídliště Stříbrníky do sídliště Holoměř. Postupně se síť rozrostla, naposledy o tři kilometry dlouhý úsek okolo Masarykovy nemocnice. V listopadu přibude k současným 35 kilometrům dalších čtyři a půl.