„Stalo se mi jednou, že řidič v pravém pruhu zastavil před přechodem, já začala přecházet a řidič v pruhu levém mě málem smetl.

Od té doby si tady dávám pořádný pozor. Dokud nestojí všichni, nejdu. Ovšem kolikrát čekám pěkně dlouho,“ postěžovala si Marie Lorencová, která jezdí do nemocnice na pravidelná vyšetření.

Starosta Severní Terasy Jiří Brodský souhlasí, že jde o jedno z nejnebezpečnějších míst obvodu.
„A nejenom pro chodce, ale i motoristy,“ tvrdí.

Motoristům vadí, že se jim někteří chodci doslova vrhají pod kola. A často tady dochází k chaosu také v případě, že více aut jedoucích shora od hotelového domu potřebuje odbočit vlevo k nemocnici. Nehody jsou tu každou chvíli.

„V poslaneckém klubu ODS a branně bezpečnostní komisi rady obvodu Severní Terasy jsme došli k závěru, že se o nebezpečí tady pořád jenom mluví, ale nic se neděje. Obáváme se, že věc usnula.

My jsme ale toho názoru, že je potřeba to už konečně nějak vyřešit. Shodli jsme se na tom i s ředitelem nemocnice.

Chceme vyvolat jednání k této věci a přizvat k němu zástupce odboru dopravy magistrátu i dopravní policie,“ řekl zastupitel Severní Terasy Radim Litterbach.

Podle Dalibora Dařílka, vedoucího magistrátního odboru dopravy, věc neusnula.

„S řešením se počítá, vše je ale zatím v jednání,“ řekl. Na dotaz, jaké řešení by přicházelo v úvahu, dodal, že se zvažují semafory.

Litterbach reagoval, že by to nebylo šťastné, už teď je semaforů na Sociální péči podle něj až až.

„My preferujeme kruhový objezd. Ten by navíc zabránil závodům aut i motorek. Je veřejné tajemství, že se tady pořádají a ani červená na semaforu závodníky nezastaví,“ tvrdil zastupitel.

Karol Kočárek, šéf ústeckého dopravního inspektorátu, pro další světelnou křižovatku tady také v žádném případě není.
Podle něj by nejlepším řešením bylo vybudovat zde nadchod.

„Zdejší terén umožňuje jeho bezbariérové řešení v rovině, aby vyhovoval i handicapovaným. Měl by vést přímo od zastávky MHD ke vchodu do nemocnice,“ navrhuje Kočárek.

Další možností, jak uvedl, je zajíždět s městskou hromadnou dopravou přímo do nemocničního areálu.

A situaci by podle něj také pomohlo, kdyby se snížil počet vjezdů do nemocnice i výjezdů z ní.