„Zatím nám však žádná dotace poskytnuta nebyla,“ vyvětlil k tomu pracovník tiskového oddělení magistrátu Václav Groulík. „Výstupem hlukové mapy by mělo být vyznačení a zmapování nejvíce zatížených míst města z hlediska hlukové zátěže, zejména v blízkosti obytné zástavby, kde hluk vadí nejvíce.“

Tvorbu nové mapy prý inicioval náměstek primátora Arno Fišera (ČSSD). „Staré mapy mi připadaly neprůkazné, jelikož byly zpracovány přes léto, kdy podle mě podniky nepracují kvůli dovoleným zaměstnanců naplno. Proto jsem chtěl, aby byla ta nová připravena třeba na podzim. Pak budu mapu považovat za skutečně průkaznou.“

Zpracování hlukové mapy by podle Groulíka mělo být zadáno akreditované organizaci či osobě. „Je třeba postupně počítat se zařazováním nezbytných opatření do svých rozpočtů na straně jedné a naléhat na výrobní podniky, závody a provozovny ohledně maximálního omezení hlučnosti na straně druhé,“ řekl Groulík.

Ředitel společnosti Přátelé přírody Marian Páleník řekl, že řešení problémů s hlukem není otázkou peněz, ale organizace. „Například by to šlo omezováním rychlosti. Ve městě je povolená padesátka, ale trend je povolovat sedmdesát.“

Producenty hluku podle něj u nás nejsou ani tak podniky, jako doprava, třeba motocykly, koncerty na stadionech, letadla dopravní i sportovní.