Někteří místní občané se domnívají, že existuje mnohem levnější a vhodnější alternativa.

„Já si myslím, že pokud chtělo vedení města udělat městskou hromadnou dopravu pružnější a ekologičtější, mělo uvažovat o nákupu ekobusů,“ přemýšlel o problému Jan Ženíšek.

„Za ty peníze, na které to přišlo, by asi bylo možné nakoupit ekobusy pro celé město,“ přitakal mu další Střekovan Petr Hübner. „Myslím tím kompletní přeměnu vozového parku podniku na ekobusy.“

Hübner se dále domnívá, že ekobusy mají mnohem operativnější akční rádius.

„Hlavně protože nejsou uvázané na dráty a na pevnou trasu, kterou nelze nijak měnit. Ten ekobus by ovzduší prospěl stejně, vzhledem k tomu, co taková elektrárna dokáže vyprodukovat. A k tomu ještě dojede všude tam, co normální autobus,“ dodal.

Jiřina Hábová k tomu doplnila, že i evropské peníze z dotace na stavbu trati jsou veřejné prostředky. „Naše republika přece do evropského rozpočtu přispívá nemalou částkou z našich daní. Možná by městu prospělo, kdyby se naši volení zástupci častěji svých voličů ptali, co si o jejich rozhodnutí myslí.“

Bývalý střekovský místostarosta a současný zastupitel za KDU–ČSL Pavel Boček se k samotné stavbě trati nechce vyjádřit do jejího zprovoznění. „Ale co se týká názorů občanů, které zde zazněly, stoprocentně s nimi souhlasím. Za ty peníze, které to bude stát, mohl být Střekov pozlacen,“ řekl.

Boček také poukázal na ulice poškozené těžkou technikou během výstavby tratě. „Jsem zvědav, jak dlouho bude jejich oprava trvat a kde se na to budou shánět prostředky.“

Primátor města Jan Kubata (ODS) ovšem upozornil na skutečnost, že projekt výstavby trolejbusové trati byl de facto zahájen již před deseti lety. „Byl zde jednoznačný požadavek občanů Střekova. Jsem rád, že se nám ho podařilo zajistit. Přiznám se, že mě již tyto debaty nebaví a nechci na ně reagovat. Těším se, až tu novou trať otevřeme,“ dodal.

Všechny práce související s výstavbou střekovské trati mají být ukončeny koncem listopadu a první trolejbus má na Střekov vyjet 9. prosince. Investice do trati podle mluvčího magistrátu Milana Knotka dosáhnou zhruba 200 milionů korun.

„Žádné zpoždění prací ani posunutí termínu zahájení provozu zatím nehrozí,“ řekl vedoucí odboru dopravy magistrátu Dalibor Dařílek.