Náhradní autobusy ale nestíhaly pobírat davy cestujících, které přivážely trolejbusy během odpolední špičky po 14.30 hodin z centra města. Důvodem bylo stržené trolejové vedení mezi zastávkami Karolíny Světlé a Svádovský přívoz. Linkové vedení od cca 15:00 vypadalo následovně: Linky 51, 57 a 58 byly zkráceny do zastávky Pivovar, odkud jezdily náhradní autobusy na Skalku a do Mojžíře.

Trolejbusy se pak otáčely manipulačně přes smyčku Zahradnický podnik nebo Pod Vyhlídkou. Podle sledování na místě však nebyl stanoven přesný řád, kde se mají vozy otáčet.

Co se vlastně stalo?

Podle dopravního ředitele DP Františka Ryšlavého, který se byl na místě podívat po odjetí druhé poloviny směny na lince číslo 52, došlo v první řadě k obvyklé technické závadě. "Praskl izolátor. Je to obvyklé, jde o únavu materiálu," uvedl. Izolátor je součástka trolejových armatur, která spojuje trolejový převěs (to, na co jsou přichyceny "dráty") s trolejovým vedením (to, po čem jezdí trolejbusy).

Proč tak dlouho? Náhoda!

Řada cestujících si pokládala otázku, proč odstraňování poruchy trvalo tak dlouho. Na vině byla shoda několika náhod. Zatím, co technici pracovali na pojízdných plošinách s opravou poškozeného trakčního vedení, do místa přijel kamion. Ten ale přehlédl, že je trolejové vedení prověšené a chvíli před dokončením oprav ho strhl znovu a ještě víc.

Navíc narazil do jedné z plošin, kde zranil jednoho z dělníků. Ten byl převezen do Masarykovy nemocnice, odkud byl ještě v pondělí propuštěn do domácího léčení. Kromě toho zde došlo k dalším dvěma drobným dopravním nehodám.

Stres, nadávky!

Cestující si stěžovali na špatnou organizaci výluky. Někteří dokonce vinili ze situace samotné řidiče. Ani ti totiž často nevěděli, jak cestujícím poradit. Zatím, co k Pivovaru přijel trolejbus linky 51 a vysadil cestující s odkazem na náhradní autobus před nimi, netušil, že cestující předává do linky 57. "Snažím se jim situaci vysvětlovat, ale většinou je to marné," uvedl jeden z řidičů, který si nepřál být jmenován.

Doprava se do normálu vrátila okolo půl deváté večer. Tento rok jde patrně o nejdelší technickou závadu trolejového vedení (cca 6 hodin). Naposledy spadlo trolejové vedení v Nové ulici na Střekově, na budované trolejbusové trati. "Dráty" tehdy poškodily čtyři auta.