Jen od ledna letošního roku bylo na Ústecku 1 842 nehod, což je nejvíce v celém kraji. Na silnicích zemřelo při střetech šest lidí. „Nehodovost by hned poklesla, pokud by ve městě bylo víc kruhových objezdů, zmizely by zbytečné semafory a došlo by na stavební úpravy. Šlo by především o šikany, příčné prahy, obrubníky nebo psychologické 3D rozměrné přechody pro chodce,“ řekl Kočárek.

Šéf odboru dopravy ústeckého magistrátu Dalibor Dařílek si ale nemyslí, že by nehodovost vyřešil úbytek semaforů nebo výstavba kruhových objezdů. „Nechali jsme si také už vypracovat bezpečnostní audit, ten má posoudit všechny vlivy na nehodovou situaci. Nelze plošně bourat světelné křižovatky a stavět kruhové objezdy bez pečlivého rozboru. A ne z každé křižovatky může být vybudován kruhový objezd, někde na to není dostatek místa,“ řekl Dařílek.

Expert na dopravu Jan Pechout ze severočeského Besipu se nedomnívá, že je problém hlavně v semaforech. „Nárůst nehod způsobuje i hustota dopravy v Ústí kvůli D8, překračování rychlosti a nedovolené předjíždění,“ podotkl.