„Soli na ně máme v zásobě díky loňské velmi teplé zimě, kdy jsme téměř solit nemuseli, 1 000 tun. Tu musíme spotřebovat nejdříve, aby neztvrdla,“ řekl jednatel AVE CZ Michal Vlček.

Bude–li nastávající zimní období opět mírné, toto množství by mělo stačit. Maximálně firma počítá se spotřebou 1 300 tun soli.

V jejích krásnobřezenských skladech už čeká také 25 kubíků solanky. Tu AVE CZ nakupuje v nedalekém neštěmickém areálu Tonaso, takže není problém dovézt v případě potřeby rychle další. „Máme v plánu dokoupit jí ještě asi 40 kubíků,“ poznamenal Vlček.

Inertní materiál, kterým se sype Mariánský most, má firma rovněž v zásobě.

O sjízdnost městských vozovek a schůdnost svěřených chodníků se podle dalšího jednatele Miroslava Pátka stará 30 pracovníků firmy, zhruba půl na půl.

Technika pro zimní údržbu čítá 14 vozů. Z toho 5 multikár a 2 buchery vyjedou v letošní sezoně poprvé, jsou nové. „Jedno takové vozidlo přijde v průměru na 1,6 milionu korun,“ uvedl Vlček.

Dodal, že všechny vozy jsou osazeny GPS. To umožńuje jak kontrolu firmě nad svými zaměstnanci, tak magistrátu pro ověření správnosti fakturovaných částek.

Zatímco AVE si nepřeje, aby se opakovala loňská zima, město v ni doufá. Z 16 milionů korun v letošním rozpočtu vyčleněných na zimní údržbu vozovek, totiž díky ní ušetřila 1,5 milionu korun.

„Ponecháváme si je stále v rezervě. Rok ještě neskončil,“ řekl vedoucí magistrátního odboru dopravy Dalibor Dařílek.

AVE CZ je nástupcem Technických služeb, jejichž devadesátiprocentní podíl od města Ústí koupila před dvěma lety za 181,3 milionu korun. Navíc slíbila investovat do firmy 133 milionů korun, v první řadě do zastaralého vozového parku.