Účelem jízd byly zkoušky trakčního vedení. „Pantografické zkoušky dopadly v pořádku,“ uvedl dopravní ředitel dopravního podniku František Ryšlavý. Zkušebních jízd se účastnily dva z nejnovější dodávky trolejbusů Škoda 25 Tr, vozy 607 a 604. Krátce po 13.30 hodin se pak trolejbusy vrátily do vozovny.

V následujících dnech budou probíhat další zkušební jízdy. Společně s tím budou stavbaři dokončovat ulici Karla IV. Už od dnešního zahájení denního provozu se po dlouhých devíti měsících do svých tras vrací autobusy MHD na linkách číslo 9, 11, 17 a 102.

Zrušena je naopak linka X, která v pracovních dnech posilovala spoje „jedničky“ ke střekovskému nádraží.

„Největší změny budou v souvislosti se zahájením provozu na nové trolejbusové trati na Střekově,“ uvedl mluvčí DP Milan Knotek. K těm dojde od neděle 9. prosince.

Pod trolejovým vedením se tak na Střekov vydá prodloužená linka 60, která bude ve špičce jezdit každých 7 až 8 minut, dopoledne a o víkendech přes den každých 10 minut, večer pak bude na lince obvyklý dvacetiminutový interval. Linku 1 do Brné a Církvic nahradí na střekovské straně linka 11. Linka 9 začne jezdit v půlhodinovém intervalu a spoje, které nepojedou do Nové Vsi a Kojetic, bude ukončena v zastávce Nové Krematorium. Další změny se dotknou linek číslo 3 a 17.

Výstavba trolejbusové tratě začala počátkem roku 2005 „výsadbou“ pěti sloupů trolejového vedení a opravou zastávkových zálivů.

Střekov v minulosti již obsluhovala elektrická trakce. Tramvaje ale ke střekovskému nádraží dojezdily v roce 1968.

Změny od 9. prosince:

Linka 60: prodloužena přes Kamenný vrch na točnu Karla IV.

Linka 1: zrušena a do Brné a Církvic nahrazena linkou 11

Linka 3: ve směru z Trmic zkrácena k Hlavnímu nádraží/Mírové náměstí

Linka 9: interval 30 minut, vybrané spoje končí na Novém Krematoriu

Linka 11: odkloněna ve směru z centra do Brné a Církvic

Linka 17: zkrácena v pracovních dnech ke střekovskému nádraží