„Ústecký kraj na trati 132 vyhodnocoval jednak obsazení vlaků, tak i souběžnost s autobusy. Od Děčína do Libouchce je souběžně s tratí vedena autobusová linka, která je několikanásoběkrát více využívána, než vlak,“ řekl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti kraje Jakub Jeřábek.
Jako náhradu bude současná linka Děčín – Libouchec prodloužena až do Telnice a Chlumce, kde budou zajištěny další návaznosti na Teplice, Krupku a Ústí nad Labem.
„Mezi Děčínem a Chlumcem bude zároveň nový taktový jízdní řád, který umožňuje i nadále v Děčíně návaznost na vlaky,“ dodal Jeřábek.
Neobjednání železniční dopravy se ale nelíbí starostům obcí na trati. Podle nich je cílem likvidace tratě a výstavba obchvatu, který bude fungovat jako napaječ na dálnici.
Telnický starosta Jaroslav Doubrava považuje postup Českých drah za darebáctví. „Vyžádali jsme si ztrátovost na jednom spoji, což je prý kolem třech tisíc korun. Nyní budeme jednat s okolními starosty, jestli by radnice dotovaly tuto ztrátovost. O vlaky nechceme přijít, i když je to asi definitivní. Železniční doprava tu má být zrušena na úkor autobusové. Podle mého názoru jde jen o ničemnost některých lidí,“ řekl starosta Telnice Doubrava.
S jeho názorem se ztotožňují i někteří obyvatelé obce, kteří například do nedalekého Libouchce nebo do Děčína jezdí hlavně vlakem.