„V poslední době se mi opakovaně stalo, že u trolejbusu v průběhu jízdy došlo k poruše, cestující museli vystoupit a počkat na další. Také jsem slyšela, že v Ústí jezdí nejstarší trolejbusy v republice. A za to teď ještě budeme platit víc?,“ nesouhlasí Milena Kroutilová.

Když loni v létě v Krásném Březně za jízdy jeden z vozů vzplál a posléze celý shořel, nařídil primátor Jan Kubata podrobně prověřit všechny trolejbusy starší 10 let. Těch bylo 52 z celkových 60. A skoro polovina jich dokonce pocházela z konce 80. let minulého století. I když z kontrol vyšly s verdiktem bez závad, jejich stáří je alarmující.

Město v ten samý rok koupilo 6 nových trolejbusů a slíbilo, že bude v obměně trolejbusového parku pokračovat podobným tempem.

Letos však nepřibyl žádný. „Nezískali jsme dotaci. Slibovaný počet ale dohoníme v příštích letech,“ ujistil náměstek primátora Jan Řeřicha.

Ani napřesrok však dorazit nemusí. V návrhu městského rozpočtu na rok 2008 peníze na ně vyčleněny nejsou. „Konkrétně zatím ne,“ připustil náměstek primátora Libor Turek. Dodal ale, že akce patří k těm, na něž chce Ústí získat dotaci z EU a tato záležitost dosud uzavřena není.