„Nemám dobrou zprávu pro hejtmana kraje. Na posledních jednáních s obcemi jsme se dohodli, že dopravu na Kozině obnovíme,“ uvedl Jaroslav Doubrava. Dodal, že rozsah provozu bude ještě v průběhu dalších měsíců upřesněn.

Prioritou bude zajištění víkendového spojení během letní sezony. „Tuhle dopravu budeme brát jako turistickou záležitost,“ řekl starosta. Dosud jsou známy zatím tři termíny, kdy vlak určitě vyjede.

Poprvé to bude 22. března ve vztahu k Velikonocům, následně v rámci slavností v Děčíně 17. května. O pár dní později pak k připomenutí květnových událostí v sobotu poslední květnový den. Následovat bude až letní sezona, která se, jak starostové věří, setká se zájmem veřejnosti.

Obce budou provoz dotovat v celkové výši tří set tisíc korun. „Po rozdělení této sumy jde o relativně malé částky. Třeba pro Telnici by to znamenalo ročně uvolnit třicet tisíc korun, pro Krupku asi 45 tisíc,“ dodal starosta.

Ústecký kraj na železniční trati číslo 132 dopravu neobjednal kvůli nerentabilnosti provozu. „Z Děčína přes Telnici do Chlumce jezdí autobusová linka, která je daleko více využívána než vlak,“ uvedl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti kraje Jakub Jeřábek.

Starostové i obyvatelé mají ale jiný názor. Podle nich má železniční trať obrovský turistický potenciál. „Jde o oblast, která je zvláště pro milovníky přírody neobyčejná a lákavá,“ myslí si turista z Děčína Svatopluk Donutil.

O problematiku se začal zajímat také místopředseda vlády Martin Bursík. Ve svém vyjádření uvádí, že je přesvědčen o nutnosti zachování provozu.

„Měla by být ve své trase zrekonstruována na nejvyšší možnou rychlost. Dopravu by na ní měly zajišťovat moderní vlaky v krátkém intervalu 30 minut ve špičkách a 60 minut v ostatních částech dne,“ uvedl. Dodal, že zkušenosti ze sousedního Saska hovoří, že takový postup vede k rapidnímu nárůstu počtu cestujících.