A to přesto, že je splavnost Labe rok od roku horší. Za loňský rok nemohli rejdaři vyplout přes sto třicet dnů, což je nejvíce za poslední léta.

Podle Jiřího Astera, jednatele společnosti Česko-saské přístavy, je nárůst způsoben velkým zájmem po lodní dopravě. „Navíc nedostačuje kapacita železnice a každým rokem se zvyšuje mýtné,“ řekl Deníku Aster.

V Německu se také podle Astera za poslední rok zkvalitnily plavební podmínky pro rejdaře. „U nás se však nic takového neplánuje. Není ani politická vůle tuto situaci změnit,“ dodal.

Dlouhodobé problémy lodních dopravců může údajně vyřešit plavební stupeň u Děčíně. Proti je však ministerstvo životního prostředí a některé ekologické organizace. Rejdařům však podle Astera došla už trpělivost a proto před časem uvedli, že požadují po státu 2,6 miliardy.

Ministerstvo dopravy však považuje požadavky za nereálné. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka Deníku uvedl, že kdyby došlo na soud, rejdaři stejně neuspějí. „Jsme přístupni k dialogu a o rozvoj vodní cesty se snažíme, jak můžeme,“ reagoval před časem Karel Hanzelka.