Nyní starostové hledají jiné finanční zdroje, kterými provoz na železnici zajistí.

Podle Jaroslava Doubravy (KSČM), starosty Telnice, probíhají jednání s jinými obcemi, které se na vlakové dopravě budou podílet. „Doprava na železnici ohrožena není. Rozhodnutí děčínských zastupitelů je však pro nás těžká rána pod pás,“ řekl. Radní Děčína totiž nejdříve schválili sto tisíc na znovuobnovení vlaků na železnici. Zastupitelé však dotaci na provoz vlaků zamítli.

„Vůbec se mi to nelíbí. Nyní musíme na provoz trati lákat téměř každého, kdo nám vstoupí do cesty,“ dodal starosta Libouchce Jiří Štěrba (SNK-ED). Zároveň dodal, že jednají s děčínským občanským sdružením a s některými podnikateli.

Také zastupitelé Velkého Chvojna neodsouhlasili částku, kterou měli na provoz vlaků přispívat; zhruba třicet pět tisíc. „Odsouhlasila se však částka deset tisíc. Železnice je pro nás přínos a zrušit ji by byla obrovská škoda,“ uvedl Václav Svoboda (SNK), starosta obce Velké Chvojno.

Vlaky na trati z Děčína do Oldřichova zatím pojedou jen 22. března, 17. a 31. května. Doubrava uvedl, že dále bude probíhat výběrové řízení na dopravce, který by na trati zajistil i prázdninový provoz. To však pouze v případě, že se podaří na vlaky získat finance.

Právě tuto trať si asi před měsícem vyhlídli sběrači kovů. Zhruba dvě stě metrů od železničního mostu nad dálnicí D8 na několika místech autogenem nařezali koleje. České dráhy poté trať provizorně zajistily. Kromě trasy z Děčína do Oldřichova přestaly koncem loňského roku jezdit vlaky i na trati z Čížkovic na Litoměřicku do Obrnic u Mostu. Také na této trati bojují starostové obcí alespoň za víkendový provoz vlaků.