Vadí jí, že je plně odkázaná na pomoc příbuzných a známých s autem. „A protože je nechci otravovat moc často, sedím většinou doma,“ dodala.
Nespokojená je i Věra Skálová ze Severní Terasy. Nedávno prodělala ortopedickou operaci a chodí o berlích.

„Na kontroly k lékaři i do města využívám linku číslo 60. Město slibovalo, že na ni bude nasazovat nízkopodlažní trolejbusy kvůli pacientům jezdícím do nemocnice, ale není to pravda. Hlavně v poslední době je spíše výjimkou, když přijede nový vůz,“ postěžovala si Ústečanka.

Vzkazuje vedení města i dopravního podniku, ať si půjčí berle a sami si zkusí, jak je těžké šplhat se s nimi do schodů.

„Není to jen můj problém. Právě u té nemocnice bývám často svědkem toho, že hůře pohybliví lidé se při nástupu nebo výstupu neobejdou bez pomoci spolucestujících. A ti nejsou vždycky ochotní. Některým vadí, že zdržují. Je to hrozně nepříjemné,“ dodala Věra Skálová.

Mluvčí města i městského dopravního podniku Milan Knotek tvrdí, že nejmodernější trolejbusy, kterých má dopravce 6, na šedesátce jezdí. V současnosti je ale 1 v opravě, takže jich je v provozu jen 5. A vzhledem k tomu, že linku obsluhuje 11 vozů, tak v 6 případech jede trolejbus starý.

Zatímco v autobusovém parku převažují nízké autobusy, starých vysokých má ústecký dopravní podnik už jen 13, stav jeho trolejbusů je mnohem neutěšenější. Starých vysokých je přes 50, nových nízkých jen 9. Posledních 6 město pořídilo před 2 roky.

„Na další zatím nemáme peníze,“ řekl Knotek.

Náměstek ústeckého primátora Libor Turek potvrdil, že ani v letošním rozpočtu na nákup trolejbusů prostředky vyčleněny nejsou. Město podle něj čeká, až bude vypsán příslušný dotační titul.

Tvrdí, že bez dotace by investice do nových trolejbusů byla nad finanční možnosti města, protože jeden přijde na 15 milionů korun.