Důvod: dopravní omezení na druhém z tahů na státní hranici s Německem, u Bystřan na Teplicku.
Řidiči a lidé žijící u silnice si trochu oddechli o svátcích a včera, kdy kamiony byly v nakládacích střediscích. Dnes ale opět vyrážejí na cestu.
Už tak kritická dopravní situace po otevření části dálnice D8 z Německa do Ústí v prosinci 2006 se dramaticky zhoršila. Nijak zvlášť ji ale policie, kraj ani ředitelství silnic nehodlá řešit. Přitom nyní řidiči kamionů, kteří nechtějí stát v kolonách na semaforech u Bystřan, si tak zkracují cestu přímo centrem Ústí. To se nelíbí ústeckému primátorovi Janu Kubatovi (ODS). Ten si stále myslí, že je potřeba značku zakazující vjezd vozidel nad 7,5 tuny umístit už v Lovosicích ve směru do Ústí.
„Komunikace je přetížená a hodiny by se měly roztočit,“ řekl Kubata. K jednání zatím nedošlo. S návrhem se totiž neztotožňuje Ústecký kraj a Ředitelství silnic a dálnic. Hejtmanství už delší dobu navrhuje odklonit dopravu v Praze na silnici R7, což se ale zatím nepodařilo.
Důvodem opravy mostu v Bystřanech u Teplic je jeho havarijní stav. Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic je dokončení této opravy plánováno na konec letošního června. Naváží na to ale další práce.
Po rekonstrukci se bude na mostu dál pracovat, neboť zde budou instalovány protihlukové stěny, po kterých již několik let volají obyvatelé obce.
Protože oprava mostu a silnice na mostu v Bystřanech probíhá za provozu, nešlo se tady vyhnout omezení plynulé dopravy. Především v ranních a odpoledních špičkách se zde tvoří fronty, podobně jako v exponovaných časech u Lovosic. Doprava přes most v Bystřanech je v současné době upravena značkami. Nájezd z na křižovatku smrti je uzavřen. Někteří řidiči omezení provozu na E55 čekají a objíždějí autem přes obec Bystřany.
Katastrofální dopravní situaci na ose Ústí nad Labem – Lovosice – Teplice vyřeší jen zprovoznění chybějícího úseku dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. „Řidiči osobních aut by s tím měli počítat a hledat objízdné trasy. Důležité je nenarušovat plynulost dopravy,“ radí Jan Pechout z Besip.
IVO CHRÁSTECKÝ, RADEK NOHL