Pivovarská společnost je jedna z největších na světě a v České republice už vlastní Starobrno a Krušovice.
Heineken o dlouhodobě připravované koupi včera informoval na svých webových stránkách. „Spojením národních a regionálních značek posílí Heineken mezi ostatními pivy na českém trhu na dvanáct procent,“ uvedl Nico Nusmeier, ředitel Heineken pro střední a východní Evropu. Domácí objem výroby zároveň přesáhne 1,9 milionu hektolitrů ročně.
Co se touto fúzí změní pro Drinks Union, ale mluvčí nevěděl. „Neznáme strategii společnosti Heineken. Ta zřejmě nejdříve vyhodnotí celkovou situaci na trhu. Hlavně u velkých značek lze očekávat jejich rozvoj,“ řekl mluvčí Drinks Union Josef Vejlupek.
Podle něj však zřejmě menší pivovary neskončí. Zda se pivo zdraží či se propustí někteří zaměstnanci pivovarů nevěděl.
Předjímat nechtěla ani mluvčí Heineken Kateřina Eliášová. Celou transakci bude podle ní v následujících měsících posuzovat antimonopolní úřad. „Nemyslím si, že se něco změní. Teprve zhruba v polovině roku po provedení hloubkových kontrol ve čtyřech pivovarech představíme další své plány,“ řekla Kateřina Eliášová.
Josek Vejlupek sdělil, že Drinks Union touto fúzí získá majitele, který patří mezi světové pivovarské firmy a má obrovské zkušenosti. „Naší ambicí je být jedničkou nebo dvojkou v celé Evropě. Platí to ve většině zemí, ale některé trhy se teprve konsolidují,“ dodala Kateřina Eliášová.
Heineken vlastní v pětašedesáti zemích přes 115 pivovarů, které produkují 139 milionů hektolitrů piva. Drinks Union v současné době vyrábí pivo Zlatopramen. Ten je velmi silnou značkou, kterou bude chtít Heineken rozvíjet. Ústecká společnost vaří i pivo Březňák, Louny, Dačický a Pivrnec. Součástí skupiny je také společnost Granette, druhý největší výrobce lihovin pro domácí trh.