Stavba je dalším z kroků, který by měl v budoucnu vyřešit složitou dopravní situaci v centru krajské metropole. Krajská opozice však uvolnění dotace zkritizovala.

Přes šedesát milionů se přidělilo na rekonstrukci křižovatky Předmostí, řešení dopravního propojení stavby železničního koridoru a dopravního uzlu v rámci projektu „Živá nádraží“ v krajské metropoli.

Podle Jiřího Šulce (ODS) hejtmana Ústeckého kraje se tato investiční akce dočkala peněžité podpory proto, že se podařilo získat finance od Státního fondu dopravní infrastruktury. „A bylo to až po dlouhých a náročných jednáních,“ podotkl Šulc.

Primátor Ústí Jan Kubata (ODS) řekl, že si desítky let zkoušené město díky stovkám milionů, které jdou na dopravní obslužnost, si bude moc konečně oddychnout.

Revitalizace ústeckého centra je propojeno s přestavbou komunikace Malá Hradební, kterou zcela financuje město, a to částkou přesahující sto devadesát milionů korun. A právě revitalizace Malé Hradební ulice je jednou z největších městských investic posledních let.

Opoziční krajští zastupitelé uvolnění dotace, stejně jako rozdělování financí z fondu hejtmana Ústeckého kraje nebo jako výstavbu Malé Hradební, zkritizovali.

„Na výstavbu se uvolnilo skoro dvě stě milionů korun, vy však neumíte dělat nic jiného než podávat žaloby na vedení města,“ spílal Jan Kubata komunistickým zastupitelům.

Revitalizace ústeckého městského centra, na které krajští zastupitelé dali přes šedesát milionů korun mají svůj význam i při povodňových stavech na řece Labi. Podle Kubaty má už město k dispozici všechny materiály pro vyhlášení výběrového řízení.

Krajští zastupitelé schválili také uvolnění deseti milionů na rekonstrukci mostu přes řeku Ploučnici, který byl zničen při katastrofálních záplavách v roce 2002. Podle radního Milana France (ODS) město Děčín už několikrát žádalo o peníze na přestavbu. Marně. Nyní se dotace tak konečně dočkalo.