Přitom před několika lety do stavby investovalo zhruba 750 milionů korun.

Ústečtí zastupitelé na mimořádném zasedání schválili rozhodnutí, že o prodeji mostu budou jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD).

„Máme odhad tohoto mostu, který je dán směrnicemi ministerstva financí. Cena se pohybuje těsně pod hranicí sto milionů korun,“ uvedl primátor Jan Kubata (ODS) s tím, že je ŘSD připraveno jednat o finančním vyrovnání.

Podle Martiny Vápeníkové, mluvčí ŘSD, ministerstvo financí posoudilo posudek předložený městem Ústí jako nedostatečný k sepsání kupní smlouvy a k určení výše ceny.

„Takže my v současné době budeme čekat na úpravu toho posudku a na jeho případné schválení ministerstvem financí, aby mohlo dojít k sepsání kupní smlouvy,“ uvedla Vápeníková s tím, že však ŘSD má stále zájem na převedení tohoto mostu na stát.

Podle vedení Ústí bude transakce pro město prospěšná. „Za údržbu mostu ročně zaplatíme deset a půl milionu korun,“ podotkl Jan Řeřicha (ODS), náměstek ústeckého primátora.

Opoziční zastupitel Pavel Dlouhý (SZSP) řekl, že by vedení města mělo při jednáních s ŘSD ošetřit, aby nemohl být most prodán někomu dalšímu.

Jeho stranický kolega Tomáš Jelínek dodal, že by nemělo dojít ani k jeho zpoplatnění jako v případě dálnice D8. Jan Kubata zareagoval tím, že k něčemu takovému nedojde.

Prodeji mostu už nic nebrání. Přitom v únoru společnost Hutní Montáže Ostrava, která se s městem soudí o stovky milionů, uspěla u ústeckého soudu se žádostí o předběžné opatření, které znemožňuje radnici most prodat.

Podle Václava Groulíka z tiskového oddělení ústeckého magistrátu však před zhruba dvěma týdny krajský soud vydání předběžného opatření zamítl. Informace včera potvrdila také mluvčí Hutních montáží Eva Kijonková.

Zároveň dodala, že společnost vede s městem spor o doplatek za most už od roku 1999. Hutní Montáže žádaly 180 milionů korun. Podle Kijonkové v současné době částka i s valorizací přesahuje pět set milionů.

Mariánský most se slavnostně otevřel v roce 1998 po pěti letech výstavby. Městskou pokladnu vyšel na více než třičtvrtě miliardy, téměř dvakrát tolik, než jaké byly původní plány. Konečná suma v té době představovala bezmála roční rozpočet města. Stal se tak nejdražší dopravní stavbou, kterou od roku 1948 v republice financovalo město.

V roce 1999 byl most vybrán mezi deset nejkrásnějších staveb světové architektury 90. let, kde byl využit železobeton. Zařadil se mezi takové skvosty jako Guggenheimovo muzeum v Bilbau, londýnský Dóm tisíciletí či mrakodrapy Twin Towers.

O definitivním prodeji a ceně za Mariánský most budou ještě v budoucnu ústečtí zastupitelé rozhodovat.