Po dokončení rekonstrukce Malé Hradební, která přijde zhruba na 190 milionů korun, křižovatky Na Předmostí a úprav před hlavním nádražím, by veškerá MHD směrem Na Předmostí projížděla okolo hlavního nádraží ČD a nikoliv přes Mírové náměstí.
Magistrát předpokládá, že díky tomuto opatření se dopravní ruch mezi ulicí Hrnčířská a Revoluční zklidní. „U hlavního nádraží ČD bude MHD upřednostňována před individuální dopravou tak, aby vozy MHD mohly plynule zajíždět a vyjíždět ze zastávek,“ uvedl k tomu nedávno tiskový referent magistrátu Václav Groulík.

Centru by též od automobilů odlehčilo vybudování záchytných parkovišť. To úzce souvisí s vnitřním městským okruhem. Ten je zatím hotov pouze v úseku U trati až Panská. Nový územní plán by pak měl s pokračováním výstavby okruhu počítat.
Plán však má i své kritiky, hlavně z řad opozice. „Čiší z toho totální nekoncepčnost,“ kritizoval zastupitel Jaroslav Kubín. „Neustále opakuji, že městu citelně chybí úřad hlavního architekta.“

Křižovatka ulic Masarykova a Pařížská je pak příčinou častých dopravních zácp. Hlavně v ulici Brněnská, která se na křižovatku také napojuje. Město chce proto tuto křižovatku vybavit semafory. Křižovatka samotná je zahrnuta do městského plánu rozvoje světelných signalizačních zařízení.

Vedoucí odboru dopravy magistrátu Dalibor Dařílek k tomu před časem uvedl, že magistrát dokonce počítá s tím, že bude semafory vybavena mezi prvními. „Projekt však prozatím ještě není zpracován,“ řekl. Někteří řidiči si ale myslí, že by bylo lepší zde vybudovat kruhový objezd a otevřít úsek Masarykovy ulice u městského divadla a také uzavřenou polovinu silnice u Smetanových sadů směrem do centra města.
Město však s touto variantou pro nedostatek prostoru a nahuštěnou zástavbu nepočítá. Masarykova ulice před městským divadlem pro osobní automobily otevřena nebude. Sem bude moci zajíždět jen MHD. Ostatní musí přes Špitálské náměstí na Klíšskou do Malé Hradební.

Tudy pak po dokončení její rekonstrukce povede hlavní obchvat centra. Co se Masarykovy ulice v úseku před Smetanovými sady ve směru do centra týká, ani zde odbor dopravy příliš s jejím otevřením pro osobní automobily nepočítá. „Ačkoliv by si to vedení města přálo, policie s tím nesouhlasí,“ vysvětloval Dařílek. „Požaduje totiž v tom případě vyznačení odbočovacího pruhu ve směru do Pařížské ulice. To by vyžadovalo ukrojit kus parku.“ Náměstek primátora Jan Řeřicha k tomu nedávno řekl, že by přesto chtěli komunikaci u Smetanových sadů otevřít i pro řidiče jedoucí do centra.

Na Dni s Deníkem dnes vystoupí pěvecký sbor Soníci, dětské mažoretky z Mateřské školky Motýlek a karatisté z Kamura – ryu shotokan pod vedením Martina Lešky. Kdo si na místě zakoupí Ústecký deník dostane koláč, škvarkovou placku z pekárny Střekov i s pivem.


Přijďte dnes od 14 hodin na Den s Deníkem na Mírové náměstí, kde se bude mluvit o problémech s dopravou.