Nelíbí se jim také, že bylo pražským městským soudem před časem pozastaveno hloubení tunelu Prackovice. Předběžné opatření však bylo včera zrušeno (více najdete ZDE).

Dostavba je navíc podle nich velmi pomalá a pro tisíce lidí znamená obrovské utrpení. Petici, pod kterou se zatím podepsalo třiačtyřicet starostů, včera předali do rukou hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce (ODS).

„Už když se stavba dálnice slavnostně otevírala, nebyli jsme optimisty, věděli jsme, že je potřeba desítek stavebních rozhodnutí. Současný krizový stav nám to jen potvrdil. Přitom situace našich obcí je už dlouhodobě velmi těžko snesitelná,“ řekl starosta Velemína Jiří Skalický.

Starostům se nelíbí postup úředníků, jejichž nekvalitní rozhodnutí umožňuje ekologickým organizacím úspěšně napadat jejich verdikty. „Rozhodnutí se nevydávají tak, aby mohla nabýt právní moci,“ podotkla starostka Vchynic Jana Chládková. „Je potřeba věnovat velkou pozornost, aby správní řízení byla vedena korektně. Jen tak budou podané žaloby neúčinné,“ dodal Dalibor Černý, který starostům obcí radí, jak mají před dokončením dálnice D8 postupovat.

Na extrémně přetížených komunikacích I/8 a I/30 dochází často k dopravním nehodám. Některé končí tragicky. Mluvčí kraje Veronika Kindlová uvedla, že podle aktuálních statistik zde každoročně narůstá nehodovost až o 20 procent.

Na těchto dvou komunikacích se vyznačilo zhruba třicet kritických míst. „Krizovým situacím se zde nedá zabránit. Je potřeba, abychom se na ně ale zaměřili a snížili jejich nebezpečnost,“ sdělil Jiří Skalický.

Šulc včera přislíbil, že budu chtít oslovit ministra dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zřízení nové pracovní skupiny. Ta by měla pravidelně každý měsíc kontrolovat průběh stavby dálnice D 8. Složena mát být ze starostů, hejtmana a zástupce ŘSD.