Vedení společnosti však tvrdí, že k téměř žádným komplikacím nedošlo. Sdružení obrany spotřebitelů říká, že Plus měl v případě nefunkčnosti stáhnout automat okamžitě ze své nabídky.

Akce v ústeckých prodejnách Plus skončila ke 30. červnu. Každý, kdo nakoupil nad dvě stě korun, mohl zadat kód z účtenky do bluetooth – automatu a následně získat například slevu na další nákup. Někteří lidé ale tvrdí, že služba nefungovala. „Nestalo se jenom mně, ale i dalším nakupujícím,“ říká Irena Bublová.

Dodala, že o pomoc společně požádali pracovníka prodejny, který jim však nebyl schopen pomoci. Stejně jako vedoucí. „Je zarážející, že se vůbec nesnažili závadu opravit,“ dodala Bublová.

Mluvčí společnosti Plus David Kolář řekl, že s automatem měli pouze jediný technický problém kolem 10. června. Ten se jim podařilo okamžitě vyřešit. „Naopak máme jen pozitivní zkušenosti,“ podotkl Kolář.

Sdružení obrany spotřebitelů doporučuje nakupujícím, aby se v podobném případě obrátili na jejich spolek případně na Českou obchodní inspekci.

„Pokud společnost nabízela něco, co nefungovalo, tak se jedná o nekalou klamavou praktiku. Automat měl být v takovém případě okamžitě stažen z nabídky,“ řekla mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivana Picková.

Podle Koláře měli s novým bluetooth – automatem možná problémy starší lidé. Společnost se údajně snažila udělat jednoduchý systém s obrázky, který je snadný na ovládání.

Ústí je prvním městem v republice, kde byl tento automat zprovozněn. „Celý pilotní projekt vyhodnotíme a podle úspěšnosti se rozhodneme, zda s tím budeme pokračovat, a to i v dalších městech republiky,“ sdělil David Kolář.