Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva vnitra sdělil, že nejčastěji jsou body řidičům odebírány za překročení rychlosti, porušení příkazových a zákazových značek nebo za nezapnuté bezpečnostní pásy. „O prázdninách řidiči mnohdy přišli o body také kvůli alkoholu,“ dodal Ptačinský.

Podle šéfa ústecké dopravní policie Karola Kočárka se může vysoký počet bodovaných řidičů odstranit tím, že se vybudují například ostrůvky pro snížení rychlosti nebo se zjednosměrní provoz.

„Když postavíte semaforovou křižovatku, tak počet přestupků naroste, protože chodci i řidiči prostě přestupek udělají. Někdo schválně, jiný si nevšimne signálu, protože mohou být semafory špatně instalované a projede na červenou,“ sdělil Kočárek.

Dopravní expert a psycholog Jiří Seidlic uvedl, že vyšší počet bodů může být mimo jiné způsoben také větším počtem radarů v Ústí nad Labem.

Naopak další dopravní expert Jan Pechout z Besipu to připisuje vysoké aktivitě dopravní a městské policie. „Strážníci jsou vybaveni radary, na mnoha místech Ústí měří a jsou velmi přísní,“ řekl Pechout.

Řidiči si body už také odepsali. Za první měsíc absolvovalo školení bezpečné jízdy celkem 80 lidí. Z toho třináct bylo z Ústeckého kraje, po Jihomoravském kraji nejvíce z celé republiky. Školení se mohou zúčastnit pouze řidiči, kteří nemají ke dni podání žádosti o účast více než deset bodů za porušení předpisů. Za jeden přestupek pak nesmí dostat více než šest bodů.