„Na severu Čech není ani o jeden smrtelný případ méně než loni, což je škoda, protože ještě začátkem září jsme měli méně smrtelných nehod než loni,“ komentoval počet mrtvých vedoucí severočeské dopravní policie Jiří Ušák.

Náhle v druhé polovině září došlo k silnému nárůstu mrtvých na silnicích. Podle Ušáka za to mohou ve větší míře i motorkáři.


Děsivé září


Severočeský policejní kraj zahrnující administrativní Liberecký a Ústecký kraj vstupoval do prvního zářijového dne s 60 mrtvými v Ústeckém a 22 mrtvými v Libereckém kraji následkem dopravní nehody. Nejvíce zemřelo na Českolipsku a Teplicku – po čtyřech lidech.

V září zemřelo následkem dopravních nehod celkem 15 osob.

Na Českolipsku z 9 mrtvých během měsíce bylo dosaženo až 13 mrtvých, na Teplicku ze 2 stoupl počet na 6 zemřelých při nehodách.


Paradoxy statistiky

Stoupl počet mrtvých na silnicích a zároveň klesl počet dopravních nehod.

V září bylo v Libereckém kraji evidováno od začátku roku o 635 méně nehod než v minulém roce a o 785 nehod bylo méně v Ústeckém kraji.

V Ústeckém kraji bylo nejméně nehod v mosteckém okrese – 858 případů a přitom průměrný počet mrtvých v rámci okresů – 6 případů. O rok dříve ale došlo v tomto okresu pouze ke 2 nehodám. Z toho vyplývá, že statistika v dopravních nehodách je v nejtragičtějších případech krutou hrou náhody.

Vždyť nejvíce mrtvých bylo v roce 2007 do konce září na Litoměřicku – 13, letos pouze 5. Naopak na Lounsku, kde po mosteckém okresu mají nejméně dopravních nehod – 924, letos zemřelo na silnicích již 19 osob. Znamená to, že letos bylo na Litoměřicku od začátku roku již o 15 mrtvých více než loni.

Počet mrtvých nevypovídá přímo o bezpečnosti na silnicích Ústeckého kraje, protože je ovlivněn tragickou smrtí 8 lidí v jediném okamžiku na Lounsku u Panenského Týnce 13. února, kdy před devatenáctou hodinou došlo k tragické nehodě. Na silnici č. 1/7 se střetla dodávka s kamionem a osobním automobilem.