Kozí dráhu má zničit dálniční přivaděč. Tomu však zabránilo ministerstvo životního prostřední. Vydalo totiž posudek vlivu na životní prostředí, který stavbu v místě trati odmítl. Nyní se do sporu vložilo ministerstvo vnitra.

„V případě zrušení trati by byla velice ztížena přeprava vojáků a techniky do výcvikového prostoru Tisá, proto jsme se postavili proti,“ sdělil Jan Pejšek z tiskového oddělení ministerstva obrany. Podle něj s Ústeckým krajem nyní vyjednávají o využití trati v budoucnu. Jasno má prý být do konce letošního roku.

Ústecký kraj však další provoz na trati odmítá. Navíc jeho představitelé upozorňují na dokument z roku 1975, který zveřejnil primátor Děčína Vladislav Raška (ODS). Odborníci už před lety měli navrhnout zrušení Kozí dráhy a postavit místo ní silnici.

„Už tehdy byla dráha neperspektivní. Dnes je dávno za zenitem. Osobně se domnívám, že přivaděč v budoucnu povede právě tudy, protože nikudy jinudy se nepostaví,“ sdělil na konci září krajský radní pro dopravu Milan Franc (ODS).

Starostové obcí, kteří za záchranu Kozí dráhy bojují, však přístup ministerstva obrany vítají. „Je to obrovská podpora. Je to třetí rána, kterou kraj dostal. Nejdříve ombudsmanova zpráva, poté EIA k přivaděči a nakonec toto stanovisko ministerstva obrany,“ sdělil starosta Telnice a kandidát do krajského zastupitelstva za politické hnutí Severočeši.cz Jaroslav Doubrava.

Na Kozí dráhu v posledních dnech útočí zloději kovů. Naposledy v úterý neznámý pachatel podle mluvčí ústecké policie Veroniky Hyšplerové odcizil padesát metrů dálkového sdělovacího kabelu. Způsobil tím škodu kolem 23 tisíc korun.

Vlaky na trati z Děčína do Jílového naposledy vyjely v sobotu. Dále totiž kvůli špatnému stavu nemůžou. Starosta Telnice podotkl, že chtějí v listopadu či prosinci zaplatit ještě jednou jízdu na Kozí dráze. Definitivní termín se prý upřesní po volbách.