Už minulý týden se přitom průzkum konal také ve vozech MHD. Studenti do připravených formulářů vpisovali obsazenost daných spojů. V současné době se většinou studenti dotazují čekajících cestujících přímo na zastávkách na to, odkud a kam jezdí. „Chvíli jsem je sledoval a jsou slušní,“ potvrdil Pavel Kovář, který byl také podroben tomuto průzkumu.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem, respektive město, přistoupilo ke kroku kvůli možnému snížení nákladů na zajištění dopravní obslužnosti. Náměstek ústeckého primátora Arno Fišera (ČSSD) sdělil, že dlouhodobě jezdilo v trolejbusech málo lidí. „Musíme však znát aktuální stav, protože menší průzkum jsme dělali už před dvěma roky. Potřebujeme zjistit, kolik lidí jezdí v městské dopravě nejen ve všední dny, ale i o víkendu nebo svátcích,“ podotkl.

Dopravní průzkum, který provádí firma Czech Consult spol. s. r. o. na základě výběru představenstvem DP, přijde na jeden až dva miliony korun. Z větší části ho zaplatí sám dopravní podnik. Konečná částka však bude známá, až se průzkum ukončí.

Zpracování zjištěných výsledků bude probíhat v prosinci a lednu, až potom přijde na řadu prezentace výsledků. „K 31. březnu 2009 bude předložen konečný návrh trasování linkového vedení a intervalu jednotlivých spojů na linkách,“ informovala o tom Ivana Solničková z tiskového odboru Magistrátu města Ústí nad Labem.

Primátor Jan Kubata (ODS) už v květnu řekl, že si někteří lidé bydlící především v kopcích nad čtvrtí Střekov stěžují na to, že se jim zhoršilo dopravní spojení. Nový jízdní řád vzniklý z průzkumu by měl situaci vyřešit.

Čtenáři Ústeckého deníku ve webových diskusích dříve upozorňovali na předimenzovanost některých oblastí, a naopak do některých oblastí města jezdí spojů málo.

A co vy? Jak jste spokojeni s počty spojů a trasami linek? Diskutujte!

Například zbytečně mnoho spojů jezdí na sídliště Severní Terasa. Naopak do Krásného Března a Neštěmic jezdí spojů méně, než je potřeba a na sídliště Skalka nebo Pod Vyhlídkou čtenáři požadují více vozů.

Připravili Filip VLČEK & Radek NOHL